Terima Kasih kerana Follow GT-Puteri , anda semua adalah yang terbaik !

Monday 27 February 2012

Pak Lah kata, Bai'ah Hadi takut PAS hilang kuasa..

 Tun Abdullah Ahmad Badawi (Mantan Perdana Menteri)

Tokoh agama yang juga pengasas Pondok Geting, Abdullah Sa'amah menyifatkan, bai'ah Pas adalah bai'ah palsu dan sekiranya dilanggar tidak mendatangkan sebarang kemudaratan.

Beliau berkata, ini kerana bai'ah itu hanya bermotifkan politik dan dilakukan kerana pemimpin Pas takut kehilangan kuasa apabila ada dalam kalangan wakil rakyat mereka berkemungkinan lompat parti selepas pilihan raya umum nanti.

Katanya, Pas kini semakin tertekan melihat sokongan rakyat semakin meningkat kepada UMNO yang dilihat lebih komited dalam menegak dan mempertahankan kedudukan agama Islam di negara ini.

"Mereka membuat bai'ah kerana menganggap mereka betul dan benar.  

Bai'ah Pas bai'ah palsu dan kata-kata celaka dunia akhirat sekiranya melanggar adalah kata-kata kosong, tidak memudaratkan dan tidak perlu gusar.

"Pas membuat bai'ah kerana mereka tertekan sokongan terhadap UMNO semakin gagah (kuat) dan Pas takut UMNO menang, maka akan ada wakil rakyat Pas lompat parti," katanya.

Abdullah berkata, benar bai'ah dibenarkan dalam Islam dan para sahabat Rasulullah SAW juga pernah berbai'ah kepada nabi kerana baginda jelas memperjuangkan kemuliaan agama Islam.

"Apa yang perlu dibuat ialah Pas dan UMNO kena berbai'ah untuk mempertahankan kemuliaan Islam dan orang Islam," katanya.

Abdullah Sa'amah (Paklah sebenar)

GTP terus sahaja bersetuju dengan pandangan Pak Lah. Tetapi mahukah penyokong-penyokong PAS bersetuju dengan pandangan GTP bahawa bai'ah itu lebih baik di syariatkan kepada memelihara, meningkatkan dan mengembangkan syiar Islam.

Bukan berbai'ah kerana takut hilang kuasa di dunia. Kerana angin pokok bergoyang, Apalah susah sangat nak faham kan??

GTP selamanya dengan UMNO dan Barisan Nasional.

No comments:

Post a Comment