Terima Kasih kerana Follow GT-Puteri , anda semua adalah yang terbaik !

Thursday 3 July 2014

Ini ker yang dinamakan transformasi MCA?

Apalah nasib Barisan Nasional setelah bersetuju membawa masuk MCA semula kedalam saf Jemaah Menteri untuk berada dalam Kabinet....?
 
Presiden MCA, Liow Tiong Lai yang baru mengambil alih Kementerian Pengangkutan telah menunjukkan kebodohan dan kebangangan beliau sememangnya TAK layak menjadi seorang Menteri....!

Woi Apek...!
 
Apa hat lu manyak molo woi...?
Lu tala bikin "homework" ka Apek...?
 
Mana lu belajar itu SPAD luluk bawa lu punya kementelian maaa...?
Haiyaaa....! Apek lu satu Plesiden MCA lu manyak hansabb

Lihatlah betapa kurang cerdiknya seorang Presiden MCA bertaraf Menteri....
Liow tak tahu bahawa kejadian dan tragedi tanah mendap yang menyebabkan 'tunnel' runtuh adalah dibawah tanggungjawab Dewan Bandaraya KL [DBKL] sekaligus ianya tugasan Kementerian Wilayah Persekutuan.
Disamping itu turut terbukti Liow Tiong Lai tidak memiliki pengetahuan yang bertaraf seorang Menteri apabila beliau tidak tahu bahawa Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat Malaysia [SPAD] adalah sebuah badan berkanun yang di tubuhkan di bawah akta Pengangkutan Awam Darat 2010.  SPAD ditubuhkan secara rasmi pada 3 Jun 2010.
 
Bagi memastikan SPAD dapat melaksanakan tugas dan objektif penubuhannya secara lebih efisyen dan efektif, SPAD telah diletakkan di bawah pengawasan YAB Perdana Menteri, Dato’ Seri Mohd Najib Tun Abd Razak sendiri, Jabatan Perdana Menteri.  
 
Fungsi utama SPAD adalah untuk merancang dan membuat polisi serta mengawalselia pengangkutan awam darat di negara ini seperti keretapi, bas dan teksi serta pengangkutan barang yang menggunakan jalan raya atau rel keretapi.
 
Suruhanjaya ini turut menjalankan tugas-tugas penguatkuasaan undang-undang sebagaimana yang dijalankan oleh Polis DiRaja Malaysia dan Jabatan Pengangkutan  Jalan.
 
Oleh itu dan memang sah sebagai seorang Menteri Pengangkutan Liow TAK Ada HAK langsung untuk "instruct" SPAD buat apa apa....!

WOI Apek....!
 
Apa lu mau klitik sama kelajaan la apek woi...?
 
Lu sendili pun manyak molo, manyak hansab...! Lagi mau ciakap manyaak...?
Sumber : http://medan-info-kita.blogspot.com/2014/07/bodoh-punya-menteri-mca-yang-baru.html

No comments:

Post a Comment