Terima Kasih kerana Follow GT-Puteri , anda semua adalah yang terbaik !

Sunday 22 January 2012

Mata Hati Buta.. 2 Graduan Berani Jual Negara

HOT : ALASAN BODOH 2 GRADUAN UiTM YANG TAK RETI BERSYUKUR SERTAI DAP??

Tahniah EP ucakpan pada kedua-dua anak Melayu ini kerana berjaya membutakan hati mereka untuk menyertai DAP. Setelah ditatang bagai minyak yang penuh oleh kerajaan sejak dari sekolah rendah, menengah dan universiti dasar-dasar yang digubal bagi memastikan anak Melayu di Malaysia mendapat pendidikan yang terbaik, mereka masih tidak bersyukur dan bertindak untuk menjadi tali barut parti yang hendak menjahanamkan orang Melayu di bumi ini..

Dua graduan muda jurusan undang-undang daripada UiTM yang berminat dengan politik telah memilih untuk menyertai DAP. Mereka adalah Fairuz Azhan Amirruddin dan Dyana Sofya Mohd Daud.

Fairuz Azhan, 25, merupakan seorang penulis manakala Dyana Sofya, 24, seorang peguam.
Penyertaan mereka dilihat sebagai keseinambungan populariti parti tersebut di kalangan profesional Melayu yang semakin meningkat.

Kedua-dua mereka telah diperkenalkan dalam satu sidang media di ibu pejabat DAP Perak di sini hari ini.

Dalam sidang media itu, Ketua Parlimen DAP Lim Kit Siang yang mengalu-alukan penyertaan Fairuz dan Dyana berkata, kemasukan mereka ke dalam DAP mengingatkan beliau kenangan manisnya menceburi bidang politik 46 tahun yang lalu.
Mari kita lihat apa sebabnya kedua-dua anak Melayu yang tak reti nak bersyukur ini menyertai DAP. Alasan yang diberikan oleh mereka agak mencurigakan..penuh dengan penipuan..EP rasa alasan ini bukannya diberikan kedua-dua budak itu tetapi mungkin dikarang oleh wartawan roketkini sudapat dapat mengangkat nama Lim Guan Eng..
Sementara itu, Fairuz Azhan menjelaskan beliau menyertai DAP kerana tidak sanggup berdiam diri melihat negara semakin lama semakin dirosakkan oleh kerajaan UMNO-BN.
Beliau mengambil contoh kadar hutang negara yang semakin meningkat akibat sikap tidak bertanggungjawab kerajaan kini dan secara langsung menyebabkan rakyat menderita kerana pemotongan subsidi dan juga pengenalan cukai baru seperti GST yang bakal menambah beban rakyat.

“Saya juga percaya dengan ideologi yang dibawa oleh parti. Mengikut pemahaman saya, Deklarasi Setapak yang menegaskan tujuan penubuhan DAP adalah untuk mempertahankan Perlembagaan negara. Ini juga bermaksud, DAP  mempertahankan agama Islam sebagai agama rasmi, menzahirkan kedaulatan Raja, Bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi, dan kedudukan istimewa bumiputera.

“Saya juga berpegang kepada ideologi demokrasi sosial yang kejayaannya boleh dilihat di Pulau Pinang. Saya juga yakin bahawa DAP merupakan platform yang terbaik untuk membebaskan minda masyarakat daripada politik perkauman dan politik ketakutan.”

Dyana Sofya pula berpendapat bahawa kejayaan urus tadbir cekap, akauntabel dan telus (CAT) oleh kerajaan negeri Pakatan Rakyat di Pulau Pinang yang dipimpin oleh Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng meyakinkan beliau untuk memilih DAP sebagai wadah politiknya.

“Bayangkan jika kejayaan CAT di Pulau Pinang boleh diketengahkan ke peringkat kerajaan pusat? Bukankah semua rakyat tanpa mengira kaum dan agama akan mendapat faedah secara lebih adil dan saksama?

“Kemiskinan tegar telah dihapuskan di Pulau Pinang dan kemakmuran negeri bertambah berlipat kali ganda. Mengapa kita tidak boleh mengimpikan itu di peringkat nasional?” katanya.
EP harap selepas ini tiada lagi mahasiswa UiTM yang sanggup membodohkan diri dan mereka untuk menyertai parti rasis ini kononnya kerana perjuangan parti ini..Kalau dah mesyuarat Exco Khas di Pulau Pinang dibuat pada ketika orang Islam menunaikan solat Jumaat, Tak rasis lagi ke tu??
 
Sumber : Empayar Pemuda

1 comment:

  1. betul hujah mereka.lagipun mereka masuk dap,bukannya parti komunis.inilah demokrasi...kita kena menghormati pilihan mereka

    ReplyDelete