Terima Kasih kerana Follow GT-Puteri , anda semua adalah yang terbaik !

Saturday 21 December 2013

Jangan fikir kerajaan tidak prihatin - Najib

najib-rakyat513

Kenaikan tarif elektrik dan tol tidak dapat dielakkan demi memelihara kestabilan ekonomi, tetapi kerajaan akan mencari jalan untuk melindungi dan mengurangkan kesannya kepada rakyat, kata Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.
“Jangan fikir kerajaan tidak prihatin kepada rakyat walaupun sekarang banyak bicara soal kenaikan tol, elektrik dan sebagainya, sebenarnya perkara-perkara ini amat sukar untuk tidak dilaksanakan.
“Implikasi kalau tak dilaksanakan, boleh menjejaskan ekonomi negara, rakyat akan tanggung kesusahan yang lebih (lagi) sebenarnya,” kata Perdana Menteri semasa berucap pada majlis penyerahan bantuan mangsa banjir peringkat nasional dan penghargaan kepada para sukarelawan di Masjid Abu Bakar di sini  Jumaat.
Beliau memberi contoh kenaikan tol, dan menjelaskan bahawa satu mekanisme akan dibuat bagi mengurangkan bebanan terhadap mereka yang terbabit.
“Kalau tol naik, mungkin ada kadar waktu puncak, atau pas bermusim, (dan)yang guna tiap-tiap hari, mungkin kita beri kadar lebih rendah dan murah, (ini)semua kita (kerajaan) sedang tengokkan (fikirkan),” kata Najib.
Perdana menteri berkata lebuh raya di negara ini yang berstatus negara maju memerlukan pembiayaan tertentu, dan tol perlu dinaikkan secara berperingkat dengan mengambil kira kesannya kepada rakyat.
Beliau juga menegaskan pada hakikatnya, kerajaan masih menyediakan subsidi berjumlah RM42 bilion untuk rakyat, jumlah peruntukan yang hampir bersamaan dengan peruntukan pembangunan berjumlah RM49 bilion.
Sebelum ini berbagai pihak menggesa kerajaan tidak meneruskan rancangan menaikkan kadar tol.
Ini termasuk Majlis Ahli Parlimen Barisan Nasional (BNBBC) yang mahu kerajaan menunaikan janji dalam manifesto PRU13 untuk mengurangkan kadar tol secara berperingkat-peringkat daripada menaikkan kadar tersebut.
Pengerusi BNBBC, Tan Sri Shahrir Samad berkata, walaupun kerajaan belum mengumumkan sama ada kadar tol akan dinaikkan, BNBBC berpendapat mereka harus memenuhi janji pada PRU-13 yang lalu.
“Perkara penting di sini adalah manifesto kita menyatakan bahawa kadar tol akan dikurangkan secara berperingkat dan oleh itu, BNBBC berharap tidak akan ada sebarang kenaikan,” kata Shahrir.
Bagaimanapun, Shahrir yang juga Ahli Parlimen Johor Baharu berkata, BNBBC tidak mempunyai sebarang rancangan untuk membantah kenaikan tersebut kerana kerajaan sebenarnya belum mengesahkan mengenai perkara itu.
“Isu itu masih dibincangkan oleh kerajaan, pemimpin-pemimpin BN yang terdiri daripada Ahli Parlimen di pelbagai kawasan tidak mempunyai pendapat yang sama mengenai perkara ini kerana tidak semua di kalangan kami mempunyai tol di kawasan masing-masing,” katanya

1 comment:

  1. "Terima kasih Ah Jib Gor Gong kerana memelihara kepentingan perut dan tempat tingal Rakyat negeri kami.
    Negara2 kami yang miskin tak mampu menjaga anak kami yang berjaya menghantar tiap tahun 18 billion ringgit ke negeri kami.Wang ini amat membabantu reseb bankbank pusat kami yang sentiasa memerlukan reseb wang asing.Tanpa kehadiran rakyat kami yang dapat manafaat subsidi 42Rm Billion setahun , kami tau kami tak mampu menghantar ucapan terima kasih pada 31.Ogos setiap tahun.
    Maka sebagai ganti, kami semua mengucap berbillion billion RM (dah 10 tahun) terima kasih sempena ucapan yang penuh kesombongan angkuh boros degil bangadiri sikap suka memuji diri sendiri ke langit tanpa had,di utusan utama Dewan MCA.
    Pandan dan secucuk Kamu beri ucapan selaku Bapak Sekolah Vernakular dan sahabat karib keluarga YTL,sahabat Lim Dynasti,sahabat rapat TS Pheng juga ratusan kenamaan cinions yang memberi kamu tamparan hebat.Tepat masa nya.
    Memang benar kami Negara miskin belum lagi jumpa saorang ketua Negara yang bodoh saperti kamu.Kamu Negara amat kecil hanya 25 juta rakyat.Kami menyumbang 4 juta tubuh.,ingat ya..
    Antara kami tiada siapa Negara berani mendabik dada puji diri sendiri kerana murah hati belanja kan 41 billionRm untuk subsidi beras tepung gula minyak masak petrol disel gas ,sekolah free,hospital murah/free/khidmat bersalin free.
    PPRT amat free( sebab warga kami bijak sewakan ke orang bangsa kami juga).Dapat mykad free,elekrik air bersih free,gajet smat fon RM200,Universitas free..
    Semua ketua Negara kami lebih bijak tak macam saperti kamu,kerana kami tau ini semua subsidi dan perkhidmatan free membengkerapkan lama dah khazanah kami .
    Kami ucapkan terma kasih dan harap PM 1M terus beri subsidi dan perkhidmatan free selagi mana kamu tidak bengkrap lagi.
    Walau pun rakyat kamu sendiri susah dan tak cukup kemudahan asas saperti di nikmati olih 4 juta rakyat kami di Malaysia, kami yakin PM 1M terus membenar 1,000,000 lagi rakyat kami dating mengkecapi nikmat yang kami tak mimpi memberi kapada mereka.Kami banga ramai dari rakyat kami menjadi lebih kaya sejahtera dari rakyat kamu.Kami Yakin juga kamu bangga rakyat kamu,masih sengsara tak berjaya saperti rakyat kami.Nak tahu,tubuh LAB 6.juta RM Husni dan KJ akan Bantu.
    Tahniah .
    Kami wakil
    Negara Gred A :Singapura, People Repablic Of China,England,Australia ,Taiwan
    Negara Gred B: India,Sri Lanka,Bangla Desh,Myanmar, Thailand
    Negara Gred C : Nepal,Laos,Cambodia
    Negara Gred Cekai : Nigeria,Iran,Irak,Columbia,Peru,Palestine ,Lebanon,Pakistan,Venezuela,Lithuania,Bosnia,Bolivia,Philiphine,Indonesia,Vietnam.
    Negara Gred bodek Kamu supaya dapat pelaburan duit rakyat kamu: England,Amerika,Turki,Australia."
    arjuna waspada
    changkat lobak.

    .

    ReplyDelete