Terima Kasih kerana Follow GT-Puteri , anda semua adalah yang terbaik !

Wednesday 23 January 2013

Kabinet Bayangan Tak Akan Wujud Sampai PRU Ke-13, Takut Tembelang Pecah


Janji pakatan pembangkang untuk menamakan anggota dalam ‘kabinet bayangan’ sekiranya dapat membentuk kerajaan selepas Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 tidak pernah ditunaikan biarpun ia disebut-sebut sejak PRU yang lalu lagi.

Aktivis politik tempatan, Datuk Osman Abdul melihat bahawa kabinet bayangan ini adalah antara gula-gula politik pakatan pembangkang dalam usaha mencari pengaruh dan menarik perhatian rakyat kepada mereka.

“Inilah pembohongan pembangkang yang hanya boleh bercakap tetapi tak mampu untuk melaksanakannya apabila diminta, malah sehingga ke hari ini yang ada hanya nama Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri namun apabila ada desakan dari anggota DAP dan Pas maka tiada kata putus dibuat,” katanya kepada UMNO-Online.

Soal beliau, bagaimana mungkin kabinet bayangan mampu diperlihatkan kepada rakyat sedangkan isu dalaman melibatkan pembahagian kerusi menjelang PRU pun masih belum lunas.

“Kalaulah mereka meletakkan Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri, maka jawatan timbalan nak beri pada siapa? Katakanlah nak letakkan jawatan timbalan untuk dua orang maka tentunya untuk DAP dan Pas tapi tak mungkin Lim Kit Siang hanya mahu menjadi timbalan perdana menteri saja sedangkan apa yang diinginkannya hanya boleh dibuat jika dia sendiri berkuasa.

“Benarkah mereka mampu berkerajaan bersama sedangkan baru saja diberi kepercayaan mentadbir empat negeri macam-macam masalah yang timbul. Sudahlah perkara-perkara berbangkit berkaitan rakyat gagal ditangani,” katanya.

Tegasnya lagi, pakatan pembangkang gagal menunjukkan kabinet bayangan kerana masing-masing mempunyai agenda dan impian tersendiri untuk parti-parti sendiri dan bukannya seperti BN yang menjurus kepada semangat 1Malaysia.

“Tak usahlah Pas, PKR dan DAP  nak teruskan lakonan kononnya mereka sepakat dalam pakatan pembangkang sedangkan apa yang tergambar sekarang amat berlainan, dan rakyat tidak pernah lupa apa yang telah dijanjikan,” tegasnya.

Justeru, beliau mengingatkan rakyat keseluruhan agar tidak terpengaruh dengan kata-kata manis pembangkang yang sanggup menyatakan macam-macam janji sedangkan ia hanyalah bayang-bayang bagi mengaburi mata pengundi. – MediaUMNO

No comments:

Post a Comment