Terima Kasih kerana Follow GT-Puteri , anda semua adalah yang terbaik !

Sunday 30 September 2012

Kenyataan Orang Islam Ada Masalah Jiwa – Anwar Makin Celaru Identiti


Jika benar apa yang ditulis oleh Eddie Barnes di dalam akhbar The Scotsman keluar daripada mulut Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim, ianya bukanlah satu perkara yang memeranjatkan.
 
Cumanya dikhuatiri boleh melelabarkan lagi pandangan bukan Islam kepada masyarakat Islam dan Anwar seharusnya memberikan penjelasan yang sepatutnya dan bukannya mengambil langkah sedemikian, kata Presiden Majlis Belia Malaysia, Muhamed Maliki Mohamad Rafie.
 
Maliki mengulas  artikel yang ditulis oleh Eddie Barnes di dalam akhbar The Scotsman yang antara lain menyatakan persetujuan Anwar bahawa terdapat masalah di dalam jiwa umat Islam… mereka mudah marah dan beremosi.
 
Penasihat  PKR  itu didakwa berkata demikian ketika diminta mengulas reaksi keras umat Islam terhadap filem menghina Islam seperti disiarkan baru-baru ini.
 
Mengulas lebih lanjut Maliki seterusnya menambah hakikat tersebut menyerlahkan bahawa Anwar hari ini terjerumus ke arah kecelaruan identiti yang mana seolah-olah  boleh berubah mengikut kesesuaian tertentu.
 
“Jika benar itulah yang dikatakan Anwar, ianya tidak sepatutnya keluar daripada pemimpin apatah lagi beliau merupakan pemimpin yang hadir daripada NGO Islam. Kenyataan sebegitu sepatutnya Anwar tahu kesan buruk masyarakat luar kepada Islam.
 
“Apa yang kita bimbangi akan melebarkan lagi perspektif Islamophibia dan sepatutnya beliau terangkan apa sebenarnya yang berlaku,” katanya.
 
Berikut petikan akhbar yang memuatkan kenyataan Anwar : On the violent reaction to the blasphemous video insulting Islam, he (Anwar) agrees there is a problem with the muslim psyche… people are easily enraged and emotional.’’
 
Maliki seterusnya berkata itu kontroversi terbaru itu akan menjelaskan lagi penilaian orang ramai terhadap Ketua Pembangkang berkenaan. -MediaUMNO

No comments:

Post a Comment