Terima Kasih kerana Follow GT-Puteri , anda semua adalah yang terbaik !

Wednesday 23 May 2012

Puiiii.... tak sangka betul GTP.. dr. pakar Azmin boleh cek siapa Rafizi??


Ramai diantara kita malam tadi sudah menonton debat antara KJ dengan RL (Rafizi Lembu). Kepada yang belum menontonnya boleh tonton di laman web www.sinarharian.com .

Tujuan debat diadakan untuk membincangkan mengenai PTPTN. KJ datang dengan fakta serta hujah mengenai PTPTN. Apa yang dibawanya itulah yang KJ bentangkan malam tadi. RL pula datang untuk berceramah politik kerana mengambil kesempatan diatas siaran langsung yang diadakan. (Petik sini seterusnya..)

Lihat video dibawah pada minit 16.50


Betullah dia seorang lelaki yang berperangai seperti perempuan becok. Seorang pembaca menghantar komen dibawah ini kepada saya menceritakan tentang perangai RL semasa dia bekerja di Petronas.
NottyGroove said... 
Apa nk herankan pasal rafizi ni.. Sapa tak kenal rafizi masa dia dlm Petronas dulu esp org2 Petronas Gas kat.. Bab pendedahan Dan aibkan org bukan asing bagi dia.. Org tak kan lupa email berbelas2 muka Surat Yang dia hantar sekeliling Petronas community untuk mengaibkan boss dia SGM kat Petronas Gas.. Kalau baca email tu pun kita rasa "camni ke budk high flyer Petronas? Well educated and in the pipeline to be president?.." mana tak Nya kalau bab SGM tu x ajak dia beraya kat Rumah or SGM tu x melawat dia masa Rumah affected land slide kat Bukit antarabangsa tu pun dia nk tulis.. Kesian minah SGM tu, sampai kena panggil ngan president's office gara gara email "Anak emas" Petronas ni.. Susah kalau jadi org pandai ni, org lain semua x betul, dia je la betul.. Walaupun pengalaman hidup baru setahun jagung.. So mmg x heran la.. Agak2 berani x dia bertanding kat parlimen Kemaman.. Dia kan org Kemaman.. Knp nk bertanding kat kelana jaya.. Rafizi rafizi.. Apalah nk jadi..
May 20, 2012 9:36 PM

3 comments:

  1. Assalamualaikum,

    " Wahai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan" –(Al-Maidah: 8)

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum ,


    Dalam keghairahan untuk memaparkan berita yang "ada habuan dan kepentingan",jangan lupa merenung nasib yang dikau bakal lalui di akhirat kelak.Tunjangilah berita mu itu dengan akhlak dan peradaban yang telah digariskan didalam Al-Quran dan Sunnah.Berita yang belum pasti kebenarannya ,usah disebarkan kerana dibimbangi kelak akan melontarkan diri-mu ke neraka "Hawiyah" yang paling hebat seksaannya.
    Tanyalah diri sendiri,bilakah kali terakhir dikau mendampingi alim ulamak,bilakah kali terakhir dikau membaca ayat-ayat al-quran dan mengkaji maksudnya,bilakah kali terakhir dikau menghadirkan diri ke majlis ilmu? Jika masih jauh ketinggalan,hadirkanlah dirimu ke majlis ilmu dan berlapang dada utk menerima ilmu Allah Yang Maha Luas.Insya-Allah,di hujung usahamu ,akan kau temui jawapan bagi kemelut politik yg serba kucar kacir ini.

    ReplyDelete
  3. As-salam,

    jangan mengata dulang paku serpih, mengata orang ulamak PAS yang lebih. Arakian, kisahnya dunia akhir zaman ini kekurangan alim ulamak. Tetapi ramai yang mengaku alim ulamak.. itu lah manusia di dalam PAS.

    Berilah seribu potongan ayat al-Quran baik pun.. waimma tak di tintaskan dengan bahasa hidup.. jangan kan menegur orang.. diri sendiri belum tentu betul.

    Oleh yang demikian, bermuzakarah biarlah ada ketentuan nas-nas Islam. Jangan kerana sudah takut hilang kuasa.. pergunakan agama untuk menafikan hak.. Lebih baik saudara sekelian.. melihat muka di cermin sahaja..

    Tintasnya, persoalan agama bukan sahaja mampu mengeluarkan potongan2 ayat.. malah kelihatannya PAS sedang menjual agama dan memusykilkan ramai orang.

    Fadhilat dari artikel GTP ini adalah bersifat teknikal yang perlu di baca tak semestinya di percayai.. begitu juga dari blog pakatan haram.. semuanya fitnah belaka dan tidak rasional. Ulamak akhir zaman ada ker??

    Kisahnya.. ulamak hanya wujud di zaman Rasullullah dan ketika zaman sahabat. Sekarang ni?? Udah-udah lah yer..

    ReplyDelete