Pengerusi Bersih 2.0, Datuk Ambiga Sreenevasan berkata, pihaknya telah memilih Dataran Merdeka sebagai lokasi kempen Duduk Bantah Bersih 3.0 dan ia akan diteruskan memandangkan premis itu relevan dari segi sejarah perjuangan mendapatkan kemerdekaan dan amalan demokrasi di Malaysia.
"Bersih 2.0 mengalu-alukan kenyataan dari Menteri Dalam Negeri yang membenarkan Bersih 3.0  berhimpun pada 28 April 2012. Perlu ditegaskan di sini bahawa Bersih  tidak akan beralih dari Dataran Merdeka sebagai tempat berhimpuan," kata beliau.
Pada sidang media semalam, Hishammuddin berkata, kerajaan tidak menganggap perhimpunan Duduk Bantah Bersih 3.0 pada hujung bulan ini, yang berkaitan dengan pilihan raya, sebagai satu isu ancaman keselamatan.
Sebaliknya Hishammuddin meminta pihak penganjur supaya mengadakan perundingan dengan polis.


Hishammuddin berkata, penganjur harus mematuhi Akta Perhimpunan Aman 2011 yang diluluskan Dewan Rakyat.



Dalam kenyataan media dikeluarkan sebentar tadi, Ambiga juga berkata, Akta Perhimpunan Aman 2011 masih belum dikuatkuasakan.

"Bersih 2.0 menekan sekali lagi bahawa  Akta Perhimpunan Aman  tidak boleh dipakai dan masih belum digazet," katanya lagi.
"Dalam apa jua keadaan, Bersih 2.0 berpandangan bahawa Akta Perhimpunan Aman 2011 melanggar jaminan kebebasan berhimpun dalam Perlembagaan," kata beliau sambil menambah, pihaknya "tidak melihat sebarang sebab mengapa Dataran Merdeka tidak sesuai."
"Kami  pecaya bahawa tidak ada sebab kenapa Dataran Merdeka tidak sesuai kerana banyak  perhimpunan  telah dijalankan di Dataran ini termasuk Sambutan 205 Tahun Polis Diraja Malaysia," kata Ambiga lagi.
Bekas Presiden Majlis Peguam ini juga berkata, Bersih 2.0 akan menulis surat kepada polis tentang perancangan pihaknya.
"Kami berharap PDRM akan membantu perjalan lalu lintas  pada 28 April ini seperti mana yang telah dilakukan kepada beberapa perhimpuan orang ramai yang terdahulu," katanya lagi. 

GTP kata, hidung tak mancung, pipi tersorong-sorong.. Tak kuasa dah maknyah.. layan si puaka S. Ambiga nih.. Ikut lah suka mana pun dia nak buat.. Apa yang pentingnya Kerajaan Malaysia hari ini berada di dalam landasan yang benar dan telus. 
Gila dek non nak melayan puaka nih..