Terima Kasih kerana Follow GT-Puteri , anda semua adalah yang terbaik !

Tuesday 2 August 2011

Anwar Ibrahim akur dan merindui Penjara Sungai Buluh

Mahkamah Tinggi menetapkan 8 hingga 26 Ogos ini untuk menyambung perbicaraan kes liwat membabitkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan iaitu di peringkat bela diri.

Anwar Ibrahim hilang 'jati diri' apabila telah mempelawa Tengku Razaleigh sekali lagi (bekas Presiden Semangat 46), yang kini Ahli Parlimen Gua Musang menang atas tiket Barisan Nasional (BN) bagi menerajui jawatan Ketua Pembangkang/Ketua Umum Pembangkang, percaturan yang dibuat oleh Anwar Ibrahim kerana menyedari tidak akan terlepas dengan kes liwatnya ke atas Saiful Bukhari Azlan bermula 8 Ogos 2011.

Di awal kebebebasan Anuar Ibrahim, dia beberapa kali mempelawa Ku Li  dan berjanji menamakan Ku Li sebagai Perdana Menteri sekiranya PKR menang dalam pilihanraya.

Baru-baru ini gempar apabila Anuar Ibrahim mempelawa Ku Li buat kali terakhir,  "Cukuplah, saya tak mahu ditipu lagi.." Ujar Ku Li.
"Lawak jenaka!, itulah saja yang boleh saya sifatkan kepada khabar angin yang mengaitkan saya dengan perbincangan rahsia untuk melantik YBM Tengku Razaleigh sebagai Ketua Pakatan Rakyat menggantikan Datuk Seri Anwar Ibrahim," kata Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Aziz Nik Mat.

Daulat Karpal Singh!! Daulat Karpal Singh!! Daulat Karpal Singh!! Mungkin itukah yang di cakapkan oleh Anuar Ibrahim.

Pengerusi DAP Karpal Singh menyatakan dengan tegas bahawa Tengku Razaleigh bukan pilihan yang tepat atau alternatif mengantikan Anwar sebagai Ketua Pembangkang kerana ketika berada di Semangat 46, dia kembali kepada UMNO.

"Over my dead body."  Ujar Karpal Singh terhadap apa juga perkara yang dia tidak persetujui.

Azmin sangat marah di dalam isu ini apabila Anuar Ibrahim menamakan Ku Li sebagai Ketua Pembangkang. Azmin menganggap Ku Li sebagai lembut. Ketika ditanya oleh Ketua Cabang Selangor mengenai isu tersebut, Azmin terjerit; Nonsense!! Stupid, people want Ku Li.

p/s : ceritaya bukan kerana Ku Li yang mahu diangkat mengantikan Anuar Ibrahim. Persoalan dan hakikat kebenarannya ialah sudah tersebar luas dikalangan peguam-peguam pembelaan Anwar Ibrahim bahawa beliau tidak mempunyai peluang langsung untuk menang perbicaraan dan yakin dirinya tidak akan terlepas dan dipenjarakan.


No comments:

Post a Comment