Terima Kasih kerana Follow GT-Puteri , anda semua adalah yang terbaik !

Friday 15 July 2011

Salah PM ke Pak Samad Tak berharta ???

A Samad Said nama BESAR dalam dunia kesusastrawanan negara kini menjadi satu nama besar pula dala Himpunan BERSIH. Berkisar dari tidk puas hati beliau dalam usia bonus kerana  menyedari bahawa sebagai seorang Satrawan Negara  beliau tidak seharusnya hidup dalam keadaan beliau yang tidak berharta.

Salah siapa Pak Samad jika Pak Samad tidak berharta dalam usia yang tinggal usia bonus ini. Apakah ini salah negara dan salah Najib Perdana Menteri Malaysia.

Kenapa baru sekarang Pak Samad menyedari bahawa Pak Samad tidak mempunyai harta? bukankah Pak Samad seharusnya sedar sewaktu Pak Samad masih muda dan masih boleh beriktiar mencari harta. Apa juga tanggapan Pak Samad mengenai diri Pak Samad yang meresakan bahawa Pak Samad tidak sepatutnya  tidak berharta  perlu Pak Samad fikirkan sendiri. Salah siapakah Pak Samad? 

Melihat diri Pak Sendiri tentu sesiapa juga dapat membaca bahawa Pak Samad tidak boleh menguruskan diri sendiri . Pak Samad sendiri tidak sebersih yang Pak Samad cuba tuntut hari ini , BERSIH. Apa yang Pak Samad sebenarnya mahukan selain dari anugerah sastrawan negara dari kerajaan?.Wang dan Ringgit ?

Hari ini Pak Samad dengan celuparnya mengatakan Perdana Menteri adalah seorang yang zalim. Kenapa Pak Samad ada kah rakyat yang mati kebulur? kalau setakat pihak polis menjaga kenteraman awam dan Pak Samad mahu katakan Perdana Menteri itu zalim , sukarlah rakyat yang waras menerimanya.

Begitulah jika sudah benci semuanya tidak baik belaka.


5 comments:

  1. dia ni spatutnye bukan sasterawan negara tapi patut anugerah orang huru hara.pengotor.

    ReplyDelete
  2. Alahhhh....Anugerah Sastrawan ni kalau tak ada pon tak berkudis. Kalau ada pon bukan boleh bagi rakyat maamor! Bagi syok sendiri saja!!

    ReplyDelete
  3. Kami Hanya mahukan Keadilan Dalam PiLihanraya… yang bersih dari segala Penipuan Pemimpin UMNO BN Dan Penipuan SPR

    ReplyDelete
  4. Ohhhh...Pak Samad marah kat kerajaan sebab tak ada harta rupanya. Tak tahu pula saya sebelum ini. Jadi, yang berpuloh ribu yang menyertai perhimpunan itu pun agaknya marah kpd kerajaan sebab tak ada harta agaknya. Tak gitu ke?
    Artikel di atas adalah contoh baik baik menunjukkan betapa cetek dan sempitnya pemikiran orang Umno. Tak hairanlah sokongan terhadap Umno semakin menurun dewasa ini.

    ReplyDelete
  5. ada rasionalnya kata-kata admin,,,, Saya mengagumi Pak Samad kerana ilmu sasteranya. Saya suka berpuisi kerana pak Samad Tetapi tidak menyangka, sebegitu rupa perangai Pak Samad.

    ReplyDelete