Terima Kasih kerana Follow GT-Puteri , anda semua adalah yang terbaik !

Monday 13 June 2011

PAS RELA DILIHAT KAPIR DI SELANGOR -HASAN ALI BENCI KHALID

PAS Selangor akan sepi tanpa Hasan Ali kerana selama ini Hasan Ali lah yang banyak mewarnai PAS Selangor. rami mungkin tidak menyedari bahawa PAS  Selangor sudah lama mati apabila Hasan Ali dibisukan dalam isu arak yang dijual di merata kedai runcit terutama di 7 Eleven.

PAS pusat terpaksa menyingkirkan Hasan Ali secara perlahan lahan kerana Hasan Ali mahu menunaikan janji beliau pada PRU 12 yang lalu untuk menghapuskan penjualan dan kilang arak di Selangor khususnya di Shah Alam. nAMUN UNTUK MENGHAPUSKAN KILANG ARAK TIDAK MUNGKIN DAPAT DILAKUKAN OLEH HASAN ALI KERANA MENGHAPUSKAN PENJUAAN ARAK DIKEDAI KEDAI RUNCIT PUN MEREKA GAGAL UNTUK MELAKSANAKAN.

Tahniah kepada Hasan Ali sekurang kurangnya punya hasrat untuk melaksanakannya. Hasan Ali ini ditentang oleh Ronnie exco  DAPig Selangor. PAS terpaksa menyingkirkan  Hasan Ali perlahan lahan  selaku pengerusi PAS Selangor kerana desakan DAP dan untuk  menjaga hati DAP dan PKR> PAS  terpaksa membuktikan bahawa PAS sekarang ialah sebuah parti yang tidak lagi memperjuangkan Islam dan boleh seiring dengan DAP dan PKR.Seperti kata Lim Kt Dsiang dalam Twiternya ,PAS rebranding. (PAS  RELA DILIHAT KAPIR DI SELANGOR - HANYA MAHU DAPATKAN UNDI BANGSA ASING.
Menteri Besar Selangor juga dikataka tidak sebulu dengan Hasan Ali  kerana Hasan Ali  pernah berhasrat untuk menjadi Menteri Besar dan pernah mahu menubuhkan kerajaan perpaduan.

Buktinya, ulamak PAS  juga sudah tersingkir dari PAS dan digantikan oleh kumpulan Ardogan yang pro pada Anwar. PAS mahu membuktikan kepada bukan Islam bahawa parti PAS kini telah berubah dan seluruh kepimpinan PAS lebih kepada tuntutan Politik bukan memperjuangkan Islam.

Hasrat Hasan Ali untuk menjadi Menteri Besar terpadam setelah PAS ditolak sebenarnya di Selangor sebagai  tunjang pembangkang. PAS yang telah berpuluh tahun membangkang di Selangor akhirnya menjadi sebuah partui yang minoriti yang hanya menang beberapa keusi sahaja di Selangor setelah dihalang pada awalannya. PAS perlu akur bahawa PAS bukanlah sebuah parti yang  diterima oleh orang Melayu di Selangor.

No comments:

Post a Comment