Terima Kasih kerana Follow GT-Puteri , anda semua adalah yang terbaik !

Saturday 21 May 2011

Pembangkang mahu menghapuskan sejarah kita seperti Israel mahu menghapuskan sejarah Palestin

"Biar saya bagi amaran kerana pilihan raya akan datang merupakan yang paling sengit dalam sejarah politik tanah air. Pilihan raya ini bukan seperti biasa kerana meletakkan cabaran getir bagi Barisan Nasional (BN) dan parti-parti politik lain.

"Tengok saja pilihan raya kecil yang kita lalui sebanyak 16 kali. Daripada jumlah itu, separuh daripadanya saya pimpin selaku Pengarah Pilihan Raya. Memang pahit, getir dan bukan mudah," kata Tim Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin ketika berucap merasmikan Persidangan Perwakilan UMNO Bahagian Baling di Kompleks Rakan Muda, di sini hari ini.

Sememangnya apa yang dikatakan oleh Timbalan Perdana Menteri itu ada banyak kebenarannya kerana  apa yang kita perlu lakukan sekarang adalah untuk memenangkan kembali hati rakyat yang telah tertipu oleh pujuk dan rayu serta janji manis dari pihak pembangkang selain dari isu rasis yang dimainkan oleh DAP terhadap kaum Cina.
Jelas kita lihat di setiap pilihanraya  kecil yang lalu di mana kawasan pekan dikuasai oleh DAP dan kaum Cina menyokong penuh DAP dan parti Cina dalam BN gagal untuk memenangi kembali hati mereka. Kita menghadapi masalah besar disini kerana DAP tidak lagi memberikan sedikit ruang kepada parti kaum Cina BN untuk bernafas ketika ini. Masalah ini nampaknya akan memakan masa yang panjang untuk diatasi.

Walaupun Barisan Nasional boleh mendapatkan jumlah pengundi Melayu yang agak besar tetapi pengundi Melayu kini banyak yang telah menjadi pengundi diatas pagar. Namun jumlahnya masih besar yang menyokong UMNO. Namun kita titap memerlukan undi dari bangsa asing. InsyaAllah undi kaum Cina kini kian pulih dan kembali kepada MIC walaupun ianya tidak kembali pulih sepenunhnya.

Dunia ICT tanpa sempadan kini memainkan peranan yang besar untuk mempengaruhi rakyat dan kini dunia ICT bersaing begitu sengit antara media baru kerajaan dan juga media baru pembangkang kerana media perdana elotronik kerajaan dan juang  media perdana kini agak merosot pengaruhnya walaupun masih berbisa.
Selain dari bloggers seperti bloggers pro kerajaan, sayap sayap UMNO yang berfikiran muda seperti Puteri UMNO dan juga pemuda UMNO perlu mempergiatkan sebaran melalui media media baru dan perlu melahirkan banyak landasan landasan dimana rangkaian propaganda dan penyebaran berita diselaraskan. Tanggung jawab ini perlu dipikul sepenuhnya oleh Pemuda UMNO dan juga Puteri UMNO.

Allahamdulillah kerana , Puteri UMNO dan juga Pemuda UMNO sedang berkerja keras menuju kearah ini dan semoga menjelang PRU13 kedua sayap ini berjaya membentuk pasukan masing masing bagi menghadapi PRU yang ke 13 ini.

Isu isu sensatif seperti isu ketua umum pembangkang Anwar Ibrahim yang banyak diputar belitkan oleh Media media baru pembangkang perlu dikuasai. Media baru UMNO perlu memainkan peranan yang efektif untuk memerangi putar belit DSAI sekaluarga  untuk mendapatkan simpati dari rakyat disamping yang paling bahaya adalah pelacuran Islam oleh Musyridul Besar PAS yang banyak mengelirukan umat Islam. Media baru pro Barisan Nasional juga perlu mengibas kembali sejarah sebenar perjuang pemimpin pemipin lama kita yang  kini cuba dihakiskan oleh pihak pembangkang seperti apa yang dilakuakn oleh Israel yang cuba menghapuskan sejarah Palestin .

Selamat Berjuang
Kiriman : Norhaslina Manja
              Puteri Kulim,

2 comments:

  1. insaAllah dengan izin-Nya tidak akan terhapus selagi umno berpijak dibuminyata,InsyaAllah

    ReplyDelete
  2. Kaum Cina di Malaysia ini sungguh licik dlm usaha mereka utk merebut kuasa pemerintahan dpd UMNO.
    MCA dan Gerakan adalah ireleven sudah dlm BN. Cina MCA dan Gerakan sedang berkerjasama dgn Cina DAP - MCA dan Gerakan menyerang dan mensabotaj BN dari dalam dgn meminta perkara2 yg lebih2 utk kaum Cina dari dlm BN. Cina DAP pula menggasak dari luar.
    Dgn sokongan orang Melayu yg bodoh dari PAS dan PKR, nampaknya kerajaan BN akan tumbang di PRU13 nanti kpd Pakatan Rakyat.
    Kita semua maklum bahawa ekonomi negara ini dlm genggaman kaum Cina. Kenapa barang2 keperluan naik mendadak sejak akhir2 ini? Ini adalah muslihat yg dimainkan oleh golongan peniaga Cina dlm menaikkan harga barang2 keperluan, supaya rakyat akan marah kpd Kerajaan BN yg ada sekarang dan mengundikan Pembangkang sebagai tanda protes spt yg telah berlaku di PRU12 dahulu.
    Cadangan saya kpd Najib adalah:
    1. Di PRU13 nanti, jangan sekali2 letakkan calon2 dari MCA dan Gerakan di kawasan2 majoriti Melayu. Mereka hendaklah bertanding hanya di kawasan2 majoriti Cina.
    2. PKR bolehlah diabaikan kerana Anwar sudah menghampiri Sg. Buloh.
    3. Haruslah diusahakan kerjasama dgn PAS dari golongan Ulamak yg nampaknya sedang merebut kuasa daripada puak Erdogan. Kenapa PAS sanggup berkerjasama dgn DAP dlm Pakatan Rakyat? Hanya kerana mahu merebut kuasa memerintah. Oleh itu jika UMNO menawarkan kuasa memerintah bersama kpd PAS, sudah tentulah PAS mahu pulak berganding bahu dgn UMNO dlm Kerajaan Perpaduan. Ini adalah utk kepentingan masa depan kaum Melayu di Malaysia. Kalau kuasa politik di Malaysia dah terlepas ke tangan kaum Cina, tak usah haraplah nak dapat apa2 lagi. Orang Melayu akan mengemis di tanah air sendiri spt yg berlaku di Singapura.
    4. Najib janganlah mendengar sangat nasihat2 yg selalunya kurang bijak dari cedik-pandai2 (kononnya aje) yg berkerumun di sekeliling Najib utk kepentingan agenda mereka sendiri.
    5. Mula2 tambahkan subsidi kpd barang2 keperluan rakyat supaya paras harga barang2 akan turun. Sekat permainan harga dari kaum peniaga Cina yg selalu menangguk di air yg keruh. Dlm sebulan dua, apabila mood rakyat adalah happy dgn tindakan Kerajaan, adakan PRU13. Gerenti, BN akan menang besar dgn mendapat majoriti 2/3 majoriti di Parliamen.
    6. Kemudian, subsidi barang2 bolehlah dikurangkan perlahan2 supaya tidak membebankan sangat rakyat.
    7. Kemudian buatlah pindaan kpd Perlembagaan Malaysia spt contohnya adakan hanya Satu Sekolah utk menjamin perpaduan rakyat Satu Malaysia.
    8. Adakan Ops Lalang dan tangkap semua orang2 yg selama ini menjadi duri dlm daging. Masukkan mereka ke dlm ISA utk selama2nya. Singapore boleh buat, kenapa Malaysia tak boleh?
    Kita kaum Melayu haruslah berlaku kejam sebelum kaum Cina berlaku kejam terhadap kaum Melayu!
    9. Semuanya adalah sangat mudah.
    10 Janganlah tersorong tersentap sehingga menang sorak, kampung tergadai.
    11. Melayu mudah lupa ?????????

    ReplyDelete