Terima Kasih kerana Follow GT-Puteri , anda semua adalah yang terbaik !

Wednesday 18 May 2011

Panas :::::: Karpal Singh juga mahukan Anwar ke Sungai Buluh - Tapi dia mahu mahkamah yang lakukan.

Ingat Karpal Singh heran ke jika Anwar Ibrahim masuk penjara. Karpal lagi suka  apabila Anwar kalah dalam  cubaan pertamanya dan kini mahkamah mahukan Anwar membela diri. Karpal tidak berkata apa apa , malahan tidak memberikan sebarang  komen atau membuat bantahan,Apa Karpal peduli, DAPig bukan mahukan Anwar sebagai Perdana Menteri.Mereka tahu Anwar hanya  berangan angan dan terlalu ghairah. Bagi DAPig mereka lebih bijak berpolitik dan menyedari agak sukar untuk PR memenangi pilihanraya  umum. Jika  PR menang sekali pun PR  akan menghadapi kesulitan untuk menubuhkan kerajaan. Parti parti dalam PR hanya tidur sebantal tetapi mimpi lain lain. Adalah lebih  baik bagi DAPig memperkukuhkan kedudukan mereka dan azam mereka ialah untuk menawan Pulau Pinang yang mana telah berjaya mereka lakukan.

DAPig lebih menumpukan kepada parti dan bukan mempertahankan Anwar Ibrahim , Karpal Singh adalah sebuah jentera yang mencorak politik Melayu dengan menghuru harakan senario politik parti parti Melayu . Anwar adalah senjata DAPig bagi membuat bangsa asing bertambah benci kepada Melayu dan menyokong DAPig. DAPig tidak rugi apa apa jika Anwar masuk penjara atau tewas dalam kes liwat ini. Mereka berjaya mempergunakan PAS dan  PAS kini menjadi kebencian Melayu kerana tunduk dengan pendirian DAPig. DAPig tahu , PAS boleh diperkudakan dan PAS kini  tunduk dengan kehendak DAPig. Kaum Cina dan India tidak lagi takut dengan Hudud yang diperjuangkan oleh PAS kerana PAS dengan terang dan nyata tidak lagi memperjuangkan Hudud dan PAS banyak kepada sebuah parti tukang halal perbuatan haram PKR dan penasihat Umumnya. Jika PR berjaya memereintah  Malaysia PAS hanya  menjadi  sebuah parti  melukut ditepian gantang saja. Sebelum pilihanraya PAS sudah tewas. PAS hanya diberikan kerusi yang paling sikit dan akan menjadi parti yang ditarik hidung.

PKR tentu sekali mahu berkawan dengan DAP kerana DAP kini mempunyai kerusi yang banyak dan telah mempengaruhi bangsa Cina, Anwar mahukan undi dan kerusi ini. Anwar sanggup gadaikan apa saja, Agama , Bangsa dan hak hak orang Melayu kerana mahukan kuasa ini. Mereka tahu Anwar tidak akan menjadi Perdana Menteri dan bagi DAPig mereka tidak lah bercita cita tinggi dalam masa yang terdekat ini tetapi hanya mahukan kuasa bangsanya . DAPig sibuk mempengaruhi bangsa Melayu dalam PKR dan PAS untuk memberikan sokongan kepada mereka dan jelas mereka tidak berminat dengan isu Anwar Ibrahim. Mereka terus berpolitik untuk kaum mereka dan jika Anwar ke dalam penjara dan Pakatan Rakyat berpecah , DAPig tidak hairan kehilangan PAS atau PKR, Kerana mereka telah menuai hasil menjadi kerajaan di Pulau Pinang dan memperluaskan  sokongan di Sarawak dan semua bandar bandar besar.Kalau boleh mereka juga mahu menghantar Anwar ke Sungai Buluh kerana Anwar yang bercita cita tinggi ini perlu disumbat dalam penjara. Biarlah Mahkamah yang lakukan.Tanpa Anwar siapakah pemimpin yang paling berpengaruh. Lim Kit Siang akan menuntut kerusi Perdana Menteri kerana Nik Hadi atau Haji Hadi langsung tidak layak untuk menyebut nama kerusi berkenaan.

No comments:

Post a Comment