Terima Kasih kerana Follow GT-Puteri , anda semua adalah yang terbaik !

Friday 22 April 2011

PAS akan terus menyokong Anwar walaupun mengetahui bahawa pelaku dalam Video seks adalah Anwar .

Bagaimana jika pakar  membuktikan bahawa pelaku dalam video seks berkenaan adalah Anwar Ibrahim , apakah PAS akan meninggalkan  PR atau PAS akan terus berdalih seperti apa yang dilakukan sekarang,

 PAS seolah olah bercakap bukan di atas landasan agama tetapi bercakap di atas landasan politik.Semalam akhbar  arus perdana telah melaporkan bahawa sebuah agensi yang di amanahkan untuk menyiasat dan mengkaji secara terperinci isu Video ini telah mengumumkan bahawa orang yang  beraksi di dalam Video berkenaan menyamai  Anwar Ibrahim.

Namun PAS masih berdiam diri dan tidak mustahil jika kerajaan mempunyai bukti bahawa  orang yang beraksi dalam Video berkenaan adalah Anwar Ibrahim, pasti PAS akan memberikan seribu alasan dan menghalalkan yang haram kerana dendam untuk menjatuhkan UMNO .

Petikan Utusan Malaysia


PAS hanya akan menyatakan pendiriannya berhubung kontroversi video seks yang dikaitkan dengan seorang pemimpin pembangkang sebaik sahaja pihak berkuasa selesai menjalankan siasatan. 

Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali berkata, buat masa ini siasatan yang dilakukan adalah berdasarkan kepada undang-undang dan perlembagaan yang sedia ada.

"Bagi kita, PAS kata siasat dahulu sebab proses yang dilakukan oleh kerajaan ini berdasarkan kepada undang-undang dan perlembagaan yang ada.

"Ia bukan berdasarkan kepada kaedah Islam. Jadi PAS ikut proses perlembagaannya, undang-undang yang sedia ada

"Kalau kerajaan memutuskan cara mengikut Islam. Tapi di Mahkamah Syariah dalam kes liwat (sebelum ini) dah tolak dah... Kalau itu, kita lihat posisi kita lagu mana.

"Kalau betul-betul kerajaan memutuskan kes ini mengikut cara syariah, kita akan nyatakan pendirian kita," katanya kepada pemberita di sini, Jumaat.

Beliau menjawab mengulas cadangan bekas Mufti Perlis, Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin yang mencadangkan supaya Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim bersumpah laknat bagi membuktikan bahawa individu dalam video tersebut bukannya dirinya.

Dalam pada itu, Mustafa enggan mengulas mengenai isu berkenaan kerana menyifatkannya "perkara yang tidak berlaku".

"Kalau bukan dia macam mana... sehingga betul bahawa itu adalah Anwar, baru kita boleh buat pendirian macam mana," katanya.

Mengenai kesediaan Trio Datuk T iaitu Tan Sri Rahim Thamby Chik, Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan Datuk Shuib Lazim menjadi saksi dalam kes video tersebut, Mustafa berkata:

"Dalam Islam orang yang layak jadi saksi ada kriterianya, kena tengoklah trio ini layak ke tidak jadi saksi. Saya tidak mahu komen jauhlah sebab kita kenal tiga orang ini."

2 comments:

  1. Nuar Berahim tidak pernah becakap berlandaskan agama. Dia bercakap berlandaskan hati dan fikirannya sahaja.

    Nuar Berahim dan parti Pas sama sahaja...memperalatkan agama dan apa sahaja yang boleh diperalatkan untuk capai hasrat hatinya.

    Sebab itu China DAP sangat beruntung dengan adanya golongan seperti Nuar Berahim dan Pas.

    Hasrat DAP untuk menguburkan Perlembagaan {Persekutuan dan digantikan dengan Perlembagaan Malaysian Malaysia telahpun hampir tercapai apabila mereka berjaya menafikan 2/3 kerusi BN di Parlimen.

    Puteri harus bergerak dengan lebih aktif dan terancang. Teruskan perjuangan.

    ReplyDelete
  2. Sebab tu la orang kata: bila masuk PAS je terus bangang.....tak kira la sesiapa pun!!

    ReplyDelete