Terima Kasih kerana Follow GT-Puteri , anda semua adalah yang terbaik !

Wednesday 30 March 2011

Betulah tiada bezanya PAS Kelantan dengan DAP Pulau Pinang!!

"Mereka dianggap sebagai penceroboh jika tidak  berpindah selepas 30 Mac (hari ini) sedangkan janji kerajaan membenarkan mereka berniaga sampai 30 Mei ini".

Inilah kekesalan lebih dari 300 peniaga pasar lama Arked majlis  Perbandaran  Kota Bahru (MPKB) yang diarahkan  mengosongkan bangunan  arked  tersebut dan berpindah ke Bazar Tok Guru di sini mulai esok,

Kerajaan Kelantan juga kini sudah sama seperti kerajaan Pulau Pinang  menyusahkan peniaga Melayu yang mahu mencari rezeki. Janji bagi kerajaan yang kononnya merupakan kerajaan islam yang adil tidak lagi boleh dipegang,.

Nik Aziz Nik Mat  tidak lagi memikirkan tentang kebajikan rakyat.Slogan Negara berkebajikan PAS hanya lah tunggal slogan sahaja. yang penting adalah sumber kewangan Menteri Besar  Kerajaan Kelantan kini mengelar peniaga ini yang telah sekian lama berniaga dipasar berkenaan di anggap sebagai penceroboh.

"Mereka tidak sepatutnya mengelar kami penceroboh  jika kami masih berkeras jika kami berkeras untuk meninggalkan tempat ini. " kata  sdr Nordin yang telah berniaga di bazar berkenaan lebih dari 20 tahun.

1 comment:

  1. PELIK TETAPI BENAR

    "adil" adalah istilah yang amat mudah diungkapkan terutama semasa pengungkapnya tidak ada kepentingan tertentu -- apabila akal masih boleh mengatasi nafsu.

    tetapi apabila keadilan yang bakal dihulurkan bertembung dengan kepentingan tertentu, dan kalau nafsu akhirnya menguasai akal maka ia (keadilan) adalah ungkapan paling yang paling berat untuk diluahkan.

    ReplyDelete