Terima Kasih kerana Follow GT-Puteri , anda semua adalah yang terbaik !

Thursday 23 January 2014

Cerai atau tak cerai.. Hak pribadi dia..

izzah-lakidia513
KEMASKINI
Kisah rumahtangga Nurul Izzah Anwar dan pasangannya Raja Ahmad Shahrir Raja Salim yang hangat di ruang maya, menyebabkan empunya badan mengeluarkan kenyataan tiga perenggan petang Khamis.
Dalam kenyataan bersama yang diemailkan kepada media itu, kedua-duanya tidak menafikan mereka sedang menghadapi masalah rumahtangga ataupun telah mengemukakan tuntutan fasakh (bubar perkahwinan) seperti yang disiarkan berbagai media sejak tengahhari Khamis.
Namun dari maksud yang tersirat, dapat disimpulkan, memang sah ada masalah, tapi pasangan yang berkahwin sejak 10 tahun lalu itu sedang berusaha untuk 'menyelamatkan' rumahtangga mereka.
Berikut kenyataan penuh pasangan terbabit:
Kami amat sedih dengan cubaan gangguan yang menyentuh perkara peribadi kami apabila kami gigih berusaha untuk memastikan kelangsungan perkahwinan ini.
Keluarga kami menjadi keutamaan.
Kami ucapkan terima kasih kepada semua yang melahirkan keprihatinan, dan kami memohon semua pihak agar diberikan ruang peribadi pada waktu-waktu ini.

Raja Ahmad Shahrir Raja Salim dan Nurul Izzah Anwar

SEMENTARA ITUSemakan fail di Mahkamah Rendah Syariah Kuala Lumpur mengesahkan Nurul Izzah telah memfailkan permohonan cerai terhadap suaminya.
 
Nurul Izzah, 34, memfailkan permohonan itu pada awal bulan ini.
    
Nurul Izzah memfailkan permohonan itu mengikut Seksyen 47 Enakmen Undang-Undang Keluarga Islam Wilayah Persekutuan 1984.
    
Seksyen itu merupakan pembubaran perkahwinan yang memperuntukkan perceraian dengan talak atau dengan perintah mahkamah.
    
Kes itu pertama kali disebut di hadapan Hakim Syarie Ab Malek Awang dua hari lepas. Mahkamah menetapkan 18 Feb ini untuk sebutan semula kes itu.
    
Pasangan itu berkahwin pada 9 Mei 2003 dan dikurniakan seorang anak perempuan berumur tujuh tahun dan seorang lelaki berumur empat tahun.

No comments:

Post a Comment