Terima Kasih kerana Follow GT-Puteri , anda semua adalah yang terbaik !

Friday 22 November 2013

Puteri UMNO Tumpu Tiga Fokus Utama Perkasakan Parti

Ketua Pergerakan Puteri UMNO Malaysia, Mas Ermieyati Samsudin berkata, pergerakan tersebut menggariskan tiga perkara utama yang perlu diberi tumpuan di dalam usaha memantapkan parti di masa hadapan.
Ujarnya, tiga perkara tersebut adalah menfokuskan berkenaan daftar pemilihan yang akan diberi penekanan utama, kedua, tumpuan pada latihan, kepimpinan, sahsiah dan kemahiran selain daripada program-program berteraskan agama, ekonomi, pendidikan dan kebajikan.
mas-ermieyati-zahida-zarik-mesyuarat-pertama-puteri-umno-lantikan-exco-baru-2013-pemilihan-pwtc
“Selain itu kita juga akan melancarkan tabung bencara bagi mangsa taufan Haiyan di Filipina dan juga program mencari bakat muda,” katanya selepas mempengerusikan mesyuarat Exco Pergerakan Puteri UMNO Malaysia di Menara Dato’ Onn.
Tambah beliau, apa yang penting sebenarnya, Pergerakan Puteri kali ini akan memberikan banyak penekanan tentang gerak kerja dan memantapkan lagi Pergerakan Puteri itu sendiri untuk membantu UMNO serta Presiden dan Timbalannya.
“Oleh itu kita telah membuat keputusan untuk terus menggunakan tagline Puteri Harapan UMNO selain tagline Puteri Generasi Wanita Prihatin.
“Kita mahu Puteri terus bergerak ke hadapan di dalam mengembling tenaga untuk berhadapan Pilihan Raya Umum ke 14 pada 2018,” ujarnya lagi.
Di dalam mesyuarat tersebut juga, Mas Ermieyati turut mengumumkan senarai baru kepimpinan pergerakan tersebut dengan menyaksikan secara keseluruhannya menampilkan muka-muka baru .
Barisan kepimpinan ini adalah hasil daripada suara akar umbi ketika Pemilihan UMNO baru-baru ini dan beliau berharap barisan baru ini dapat membawa suara wanita muda di dalam membantu BN khususnya UMNO untuk mendapatkan keyakinan orang muda terhadap parti.
“Kita ingin mengubah stigma bahawa Puteri hanya mencari glamor… Kali ini saya telah memberi penekanan bahawa kerja adalah menjadi keutamaan demi parti. Saya yakin Puteri akan membuat yang terbaik untuk UMNO. – MediaUMNO
PENGERUSI TETAP
Azlieza Bt. Azizan
Ketua Puteri Bahagian Tangga Batu, Melaka
TIMBALAN PENGERUSI TETAP
Nurul Huda Bt. Nordin Ahmad
Ketua Puteri Bahagian Tapah, Perak
KETUA
YB Mas Ermieyati Bt.Samsudin
Bahagian Masjid Tanah, Melaka
NAIB KETUA
Zahida Bt. Zarikh Khan
Ketua Puteri Bahagian Pandan, Selangor
PENOLONG SETIAUSAHA
Fahariyah Bt. Md Nordin
Ketua Puteri Bahagian Ledang, Johor
PENOLONG BENDAHARI
Nazliah Bt. Ali
Ketua Puteri Bahagian Tawau, Sabah
KETUA PENERANGAN
Haryaty Bt. Hamzah
Ketua Puteri Bahagian Kota Melaka, Melaka
YB NorSabrina Bt. Azizan
Ketua Puteri Bahagian Kulim Bandar Bharu, Kedah
Dr. Nur Faizah Bt. Ali
Puteri Bahagian Kota Melaka, Melaka
Natasia Bt. Roslan
Puteri Bahagian Gombak, Selangor
SETIAUSAHA KERJA
Noor Hashimah Bt. Nordin
Puteri Bahagian Lembah Pantai, Wilayah Persekutuan
puteri-umno-lantikan-exco-baru-2013-pemilihan-pwtc

No comments:

Post a Comment