Terima Kasih kerana Follow GT-Puteri , anda semua adalah yang terbaik !

Thursday 19 September 2013

Parlimen: Isu pengundi Bangladesh dan gangguan elektrik akan dijawab

parlimen100Isu pengundi Bangladesh dan gangguan bekalan elektrik semasa Pilihan Raya Umum ke 13 (PRU-13) pada Mei lepas adalah antara soalan yang akan dijawab oleh kerajaan pada persidangan Dewan Rakyat Isnin ini.
Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Shahidan Kassim, yang bertanggungjawab mengenai Parlimen berkata: "Pada persidangan kali ini kita akan menjawab beberapa isu termasuklah dakwaan kononnya 40,000 warga Bangladesh mengundi pada PRU-13".
Mesyuarat Kedua Penggal Pertama Parlimen ke-13 bagi persidangan Dewan Rakyat akan bermula Isnin ini, dan berlangsung selama lapan hari sehingga 3 Okt depan, katanya pada sidang akhbar di bangunan Parlimen Rabu.
Beliau berkata persidangan Dewan Negara pula dijadualkan bermula selepas persidangan Dewan Rakyat, iaitu pada 7 Okt selama empat hari.
Shahidan berkata isu warga Bangladesh mengundi pada PRU-13 perlu dibangkitkan dalam Parlimen supaya rakyat tidak terus dibohongi.
Shahidan menambah dua notis mengenai rang undang-undang baru, yang enggan diulasnya, telah dihantar kepada semua anggota Parlimen

No comments:

Post a Comment