Terima Kasih kerana Follow GT-Puteri , anda semua adalah yang terbaik !

Monday 2 January 2012

Adam Adli nih dah macam bateri juga.. bateri AA brand Energizer.. Kita tunggu lama mana..

Kan dah kata.. perancangan dema nih untuk mencipta rekod untuk di iktirafkan di  Malaysia Books Of Record atas tajuk 'BETAPA kurang ajarnya kami kepada rakyat Malaysia'



Rakan blogger Double Y melaporkan bahawa kelihatan beberapa pemimpin PAS seperti Ahli Parlimen PAS Pokok Sena Mahfuz Omar kelihatan bersama-sama kumpulan siswa yang diketuai oleh Adam Adli yang berkumpul sekali lagi dihadapan UPSI tengahari tadi.baca sini

Manakala blog Antara Pos telah menyiarkan video yang menunjukkan sikap perusuh SMM yang bersikap kurang ajar dan biadap serta tidak mahu mendengar amaran pihak berkuasa.



Inikah perangai manusia yang bergelar mahasiswa? Memalukan!!


Hihi.. kelakar lah sangat perjuangan korang nih.. amat memual dan memalukan..

Dalam masa yang sama, rakan blogger AAKJ menyertakan satu printscreen twitter Adam Adli yang sangat biadap dan berbohong tentang rusuhan haram yang dilakukan oleh perusuh siswa di depan UPSI. baca ini



Adam Adli telah berbohong mengatakan kecederaan pelajar bukan UPSI, Safwan Anang disebabkan dipukul oleh pihak berkuasa.

Tetapi laporan perubatan Hospital Slim River, Perak mengatakan bahwa kecederaan pelajar import tersebut kerana serpihan kaca berkemungkinan besar kerana merempuh sebuah klinik berdekatan dengan UPSI.

Untuk detail, sila baca di sini : http://novandri.blogspot.com/2012/01/laporan-lengkap-yang-sebenarnya-berlaku.html

Dek kebangangan segelintir pelajar tersebut, ramai pihak telah bersuara menyatakan rasa malu dan marah mereka terhadap tindakan tidak waras pelajar-pelajar tersebut. Anda boleh baca di dalam komentar you tube Antara Pos. di antaranya :


Sinar Harian juga melaporkan kenyataan Presiden Persatuan Alumni Pemimpin Mahasiswa Aspirasi Malaysia (Aspirasi), Mohd Shahar Abdullah berkata, apa yang berlaku di Universiti Pendidikan Sultan Idris (Upsi), Tanjung Malim pada awal pagi 1 Januari lalu adalah contoh campur tangan orang politik dalam kehidupan pelajar.

"Saya berani katakan majoriti penuntut Upsi tidak mahu kehidupan mereka diganggu. Mereka ada cita-cita untuk belajar hingga dapat genggam ijazah. Itu matlamat mereka," katanya.

Mohd Shahar berkata, apabila insiden seperti itu berlaku, sudah tentu ramai yang tertekan, terutama pelajar perempuan.-SH

"Mereka tidak biasa dengan tindakan seperti ini. Mereka harus beri tumpuan pada pelajaran, apa lagi sekarang adalah minggu ulang kaji terakhir sebelum peperiksaan," katanya.

Dalam kejadian kira-kira jam 2 pagi 1 Januari lalu, kira-kira 100 pelajar dari pelbagai universiti di Lembah Klang, berhimpun di hadapan Upsi menuntut pemansuhan Akta Universiti dan Kolej Universiti (Auku) selain menggesa penarikan balik tindakan terhadap penuntut Upsi, Adam Adli Abdul Halim yang akan dihadapkan ke perbicaraan tata tertib universiti 9 Januari ini.

Perbicaraan itu adalah susulan tindakannya menurunkan bendera bergambar Perdana Menteri ketika menyertai perarakan sekumpulan mahasiswa ke Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) yang menempatkan ibu pejabat Umno 17 Disember lalu.

Mohd Shahar berkata, hanya dua orang penuntut Upsi sahaja terlibat termasuk Adam Adli dan seorang pelajar wanita yang telah dibuang dari universiti itu kerana menghadapi masalah disiplin.

Katanya, perhimpunan tidak mendapat sambutan kerana kebanyakan yang hadir bukan penuntut Upsi.

“Pengacau berkenaan sebenarnya tidak menghormati suara majoriti (pelajar Upsi yang tidak sertai perhimpuan) dalam masa yang sama memanjat pagar menceroboh kawasan universiti.

“Yang saya hairan, kenapa mereka memecah cermin sebuah klinik di depan Upsi? Adakah mereka mahu menganggap kecederaan itu dilakukan pihak berkuasa? “

Beliau menyokong tindakan yang dilakukan polis dan pihak keselamatan Upsi kerana menahan orang luar daripada menceroboh dan melakukan kekecohan.-SH 
 
Banyak sumber sangat bagus. Terima kasih.
Adam Adli, GTP tak faham mak bapak kau ni doakan kau sebagai anak apa?? Kesian sungguh.

Saat mahasiswa dan belia lain bertungkus lumus menjadi belia cemerlang.. Kau pula macam di rasuk setan.. Apa hantu Kelly Castle dah masuk badan kau??


3 comments:

  1. KPKK tak nak buat ape2 ke terhadap twitter Adli tu? itu nama menghasut... apa Menteri kita buat?

    ReplyDelete
  2. Menteri tu buat bodoh lah apa lagiiiiiiiii.. yang buat himpunan bodoh sial depan UPSI tu pun macam gampang!!!!!!!

    Parti politik PAS ni pun 1 babi!!! Menyundal dengan DAP dan PKR tak sudah-sudah!!!

    Ni ke cara nak tunjuk teladan yang baik pada anak muda?? Ni ker rupa dia pemimpin yang berasaskan ciri2 mulia??

    Sebagai anak muda dan mahasiswa di UPSI, aku memang tolak anasir sebegini.. mak bapa atuk nenek aku hantar aku kat UPSI nak tengok aku jadi cikgu didik anak2 orang lain jd berjaya!!

    Aku malu jadi mahasiswa bila ada Adam Adli dalam institusi pendidikan negara!!!

    Weh Anwar.. mana kau mau lari haaaaaaaaa..

    ReplyDelete
  3. nak tunjuk hero pun agak2 lah bro. apa yg ko dpt adam adli. agak2 mak bapak ko bangga ke apa yg ko buat. ke ko menghrp anwar akan byr ko dgn liwat ko. ko bangga, tapi majoriti rakyat malaysia teramat benci cara kebengapan ko.

    ReplyDelete