Terima Kasih kerana Follow GT-Puteri , anda semua adalah yang terbaik !

Thursday 24 November 2011

Wan Azizah akan turut ke Sungai Buluh

 Siapa dia?

TERKINI : NURUL IZZAH - PMTG PAUH, AZMIN ALI - LEMBAH PANTAI & NURUL NUHA - SETIAWANGSA


Anwar nampaknya memang sedang bersiap mengatur parti sekiranya dia dimasukkan ke dalam penjara kerana MELIWAT. Jentera parti, khususnya jentera pilihanraya, sudah dipersiapkan, dengan mempunyai beberapa senario. 

Senario 1: Pilihanraya bersama Anwar. 

Berdasarkan statistik terkini yang digunapakai oleh Jawatankuasa Strategik Pilihanraya; PKR masih tidak mampu memenangi semua kawasan Parlimen yang mereka menangi pada tahun 2008. Banyak kerusi yang dikenalpasti akan berada di dalam keadaan ‘black seats’ (terutamanya di kawasan-kawasan yang ditandingi oleh ‘independent candidate’). Malahan, dalam survey yang mereka buat, kesemua kerusi konsensus bebas akan tewas dalam jumlah yang sangat besar. Wangsa Maju, Kulim dan beberapa lagi kawasan akan tewas dengan teruk. 

Dapatan kajian Jawatankuasa tersebut, penggunaan maksima isu video seks akan merosakkan banyak kredibiliti dan kewibawaan Anwar. Malahan, DAP sendiri mengakui bahawa video Anwar akan mempunyai traction kepada undi mereka. 

Final tabulation: PKR akan hanya menang 16 kerusi Parlimen. 

Senario 2: Pilihanraya tanpa Anwar

Anwar yakin bahawa akan berlaku apa yang dikatakan sebagai ‘tsunami undi simpati’ kepada PKR jika ini berlaku. Taruhan Anwar adalah penambahan kerusi Parlimen di Sarawak. Mungkin 1 atau 2. Dengan penyusunan semula kawasan, Izzah bertanding di Permatang Pauh; Azmin pindah ke Lembah Pantai; Nurul Nuha bertanding di Setiawangsa – Anwar yakin akan berlaku penambahan kerusi.

Final tabulation: PKR akan menang 20 kerusi Parlimen. 

Anwar tahu dan sedar dengan kewujudan laporan ini. Sudahpun dibentangkan kepadanya oleh Jawatankuasa terbabit. 

Di mana dengan tabulation kemenangan yang rendah seperti itu menjadi Catch 22 kepada kerajaan? Tak ada. Malahan senario penahanan dan tanpa penahanan pun tak menunjukkan perbezaan yang terlalu besar. Setakat penambahan 4 kerusi tidak akan mampu meletakkan PKR di tempat yang baik dalam pakatan pembangkang. seterusnya...

No comments:

Post a Comment