Terima Kasih kerana Follow GT-Puteri , anda semua adalah yang terbaik !

Wednesday 11 May 2011

IMBASAN SEMULA KENAPA KITA PERLU SALING MENGHARGAI

Sempena menyambut ulang tahun UMNO ke 65, suka puteri mengajak sahabat mengimbas semula perjuangan Tokoh pejuang bangsa kita, sebagai renungan dan ingatan diri kita, di mana sebenarnya hala tuju perjuangan dalam UMNO.

" orang melayu, china, India, Dan lain-lain kaum yang hendak menumpukan taat setia Dan tinggal bersama serta menumpukan Dan menumpahkan darah serta bekerja membanting tulang di negeri ini, tinggallah dengan baik antara satu dengan yang lain kerana negeri ini adalah berlainan dengan mana-mana negeri yang Ada di dunia. Jadi demgan keadaan demikian tidakkah boleh satu bangsa hendak mengatasi dengan mendapat seratus peratus  faedahnya"- Tuanku Abdul Rahman Putra Al Haj 20 februari 1956 di Padang Bandar Hilir Melaka.


Kemerdekaan tidak diperolehi dengan mudag. Hal ini pembangkang sangat lupa. Mereka sanggup korbankan apa sahaja perkara yang bukan hak mereka sahaja tetapi hak orang lain. Matlamat mereka adalah mencapai impian mereka. kasihan sungguh keran pengikut mereka ini juga jadi alatan untuk naik ke atas.

sengaja lakukan penulisan ringan sempena sambutan ulang tahun UMNO hari ini. Sekadar perkongsian untuk renungan semua.

nota : tahniah kepada 2 tokoh Melayu terbilang UMNO 2011 prof dr Syed Muhammad Naquib Al Attas dan Prof Dr Mazlan Othman

No comments:

Post a Comment