Terima Kasih kerana Follow GT-Puteri , anda semua adalah yang terbaik !

Wednesday 27 April 2011

Video Porno Anwar II dah kena remove - HARON DIN - SIAPA BACA HARAKAH DAN SUARA KEADILAN ADALAH HARAM KERANA PUNYAI CIRI YANG DIBUTIRKAN OLEH BELIAU !!!


KUALA LUMPUR: Umat Islam di negara ini disaran tidak membeli dan membaca Akhbar Utusan Malaysia kerana media tersebut boleh dikategori sebagai “haram” dari sudut Islam, tegas ulama terkemuka tanahair, Profesor Datuk Dr Haron Din Al Hafiz.

Menurutnya, mana-mana media yang menghalalkan amalan fitnah, cubaan mengaibkan orang lain, menggalakkan berlakunya perpecahan umat Islam dan perpaduan kaum adalah haram untuk dibeli dan dibaca.

“Islam adalah agama penyatuan, agama perpaduan, agama yang saling hormat menghormati dan agama yang memberi rahmat kepada sekelian alam.

“Islam menegah amalan menyebarkan berita yang tidak baik seperti mengaibkan orang lain. Hukum Syarak menegah segala amalan yang dibawa oleh mulut atau pun media seperti ini,” jelas beliau.

Kenyataan Haron Din itu disiar dalam akhbar rasmi Parti Keadilan Rakyat, Suara Keadilan yang boleh diperolehi di pasaran mulai hari ini. petikan dari kata kata Harun Din di sini

ulasan Puteri:

Apa yang Haron Din perkata ini adalah semua ciri ciri yang ada pada Harakah dan juga Suara keadilan, malahan suara keadilan pernha di saman kerana menyebar berita Fitnah. kalau begitu sesiapa saja yang baca Harakah dan Suara Keadilan adala haram dan pembacanya pula adalah haram jadah sama macam orang yang mengeluarkan fatwa ini.

Haron Din sewenag wenang wenangnya mengeluarkan fatwa mengharamkan Utusan mengikut cakap dan pemikiran politik. Jika inilah yang di lihat dan diukur oleh Haron Din yang jelas adalah Harakah dan Suara Keadilan yang memenuhi segala butir butir yang dinyatakan oleh Haron Din dan ini bermakna Harun Din secara tidak langsung mengharamkan Harakah dan suara Keadilan.

5 comments:

  1. Cepat sungguh pecacai PKR remove video Anwar.
    Ini sah menunjukkan bhw betullah ianya Anwar.
    Berani kerana benar, takut kerana salah!

    ReplyDelete
  2. Susah nya lah kalau manusia dah bertuhankan benda. Jangan lah fikir kerja orang agama ini dok baca doa dan menyembahyang kan orang sahaja. Islam itu apa? Cuba temu ramah beliau di TV, tapi televisyen Malaysia 65 tahun yang tidak memainkan peranan berkesan.

    ReplyDelete
  3. JANGAN CEPAT MELENTING KAK OOIII.......

    Baca betul2 apa yang di cakap tu..Takde sebutkan media mana...

    Napelah g caye dengan apa yang diperkatakan media resmi nyamok tu..adoiiyai.

    ReplyDelete
  4. bukan haron din yg cakap tapi jin dia.

    ReplyDelete
  5. jgn kutuk ulama .
    nnti neraka tempatnya .

    ReplyDelete