Terima Kasih kerana Follow GT-Puteri , anda semua adalah yang terbaik !

Tuesday 12 April 2011

LGE mahukan Sarawak yang lebih kaya dan bagikan Penang kepada isterinya - Anwar mahu juga Sarawak untuk Azmin -- Nik Aziz tangan masih dalam kain

Pakatan Rakyat sebuah parti yang akan di kuasai oleh anak beranak yang terdiri dari Wan Azizah (isteri) Azmin Ali (isteri juga) Nurul Izzah (anak) Anwar Ibrahim (ayah) Karpal Singh (ayah) Govind (anak) Lim Kit Siang (ayah) Lim Guan Eng dan Isteri (anak dan menantu) pasti sedang berangan angan untuk membahagikan harta hasil rompakan jika berjaya menawan Sarawak .

Seperti Selangor dan Pulau Pinang yang telah mereka rompak kini mereka mengharapkan pula untuk merompak Sarawak. Lim Guan Eng telah memperlekehkan anak Sarawak dan berkata dia boleh jadi Ketua menteri yang baik. Pulau Pinang pun masih serabut. Kini mereka menjadi tamak dan mahukan sebuah negeri lagi dan Pulau Pinang akan mendapat Ketua Menteri baru seorang wanita.(isteri beliau)

Anwar juga mahu kan  Sarawak untuk Azmin. Hanya Pas saja yang jadi bodoh dan tangan Nik Aziz masih dalam kain.Sebenarnya Pakatan Rakyat tidak berapa menghargai kehadiran Pas di Sarawak. Orang Sarawak pukla melihat Pas sebagai sebuah parti yang jahat dan kuat menipu memperalatkan agama.
Keamanan  negeri telah mereka gugat dan Sarawak yang aman sebelum ini akan dipaksa untuk terus berpolitik sepanjang penggal oleh mereka kelak. Cukuplah semenanjung dijadikan contoh bagaimana mereka cuba mengkucar kacirkan perpaduan rakyat. Jangan dibiarkan Anwar jadikan Kucing sebagai sarang maksiat selepas ini.

Penduduk Sarawak perlu menghantar Anwar dan keluarganya pulang untuk menghadapi undang undang seperti mana Sabah menghantar Azmin Ali pulang. Apa perubahan yang mereka boleh buat. Lihat saja apa yang berlaku di negeri yang mereka perintah kini bertambah teruk. Apakah  Sarawak mahu perubahan yang  lebih teruk dari kerajaan yang  ada sekarang????.

Mereka hanya pandai bercakap tetapi  sukar untuk menunaikan kerana bagi mereka tabur dahulu janji dan tidak perlu memikirkan bagaimana untuk melaksanakannya. Bagi mereka yang penting taburkan janji janji manis dahulu.

5 comments:

  1. "Seperti Selangor dan Pulau Pinang yang telah mereka rompak kini mereka mengharapkan pula untuk merompak Sarawak. "

    -tlg buktikan...jgn buat posting cam org yg terdesak...

    ReplyDelete
  2. Penduduk Sarawak jangan jadi bodoh. jangan gadaikan negeri Sarawak kpada perompak perompak ini.

    ReplyDelete
  3. x nampak ke selangor dah berlubang lubang , x tahu ke PKNS rugi teruk duit kena rompak. buta ke biji mata org ,melayu dihalau dari gerai gerai untuk meniaga , tak nampak ke penduduk dihalau dari rumah dll.Zaruo buta ke sengaja membutakan mata.

    ReplyDelete
  4. anon pengecut 12 April 2011 02:07,

    kat kawasan mane yg berlobang2 tu? kalu nk buat tuduhan tlg bagi fakta yg jelas...klau yg ko maksudkan kat batang berjuntai n kuala langat,ko gi tanye khir toyo sbb tu hasil yang ditinggalkan oleh pentadbirannya sbelum ni...

    ko tau x? kerajaan negeri selangor telah menyalurkan keuntungan dr hasil pengurusan yg bersistematik terus kepada program-program kebajikan yang dijalankan kerajaan negeri menerusi program Merakyatkan Ekonomi Selangor (MES) seperti Tabung Wawasan Anak Selangor (Tawas), Skim Mesra Usia Emas (SMUE), bantuan anak masuk universiti dan Tabung Anak Pekerja Ladang. ade kerajaan sblum ni buat camtu? bile PR bg air free dulu pun dh kecoh kate akan merugikan kerajaan negeri...bantu rakyat negeri sendiri bole rugi ker????

    isu PKNS rugi, brape yg rugi? sudah ade penjelasan dr pihak yg berkenaan? klau betul ade penyelewengan, mmg wajib kite banteras...

    pasal gerai kene roboh lak...gerai sape kene roboh tu? gerai ko ke? apsal kene roboh? klau gerai2 haram yg akan akan dibuat penempatan semula,bkn setakat melayu, cina n india pun kene...bkn dibiarkan camtu jer, gerai2 baru yg lebih teratur akan disediakan...

    ko ni anon, aku tgk just amik sumber dr sblah pihak jer...dan sblah pihak tu pulak mmg dh sah penipunyer..bende yg baik yg kerajaan PR buat, 1 hape pun x diwar-war kan...kejenye nk mengampu BN...dimanekah etikanye? bodoh piang btol...

    last skali,identiti diri pun ko takut nk bg,jgn skali2 nk komen perlekehkan name org...

    ReplyDelete
  5. ko x tahu ke tanah yang berlobang kat pucong tuh , buak khalid gagaap yang rompak ke, ha bila gerai kena roboh ko kata bukan gerai aku, ko ingat baukan gerai aku pun boleh main roboh aja ke, ko ni tidur ke tawas hangguk ko , mana ada tawas pun,jangan cakap gerai haram lah , gerai cina yang kat tengah jalan tuh tak kena roboh, skrg gtahu pulajk gerain haram , haram jadah betul , duu ko lah yg lawan jerit janji nak tolong si gerai haram ni. bila dahj ada kuasa panggil gerai haram. memang haran jadah PR ni.

    ReplyDelete