Terima Kasih kerana Follow GT-Puteri , anda semua adalah yang terbaik !

Sunday 26 January 2014

Dua pejuang pertahan kalimah Allah bertemu

drm-harundin
Bekas perdana menteri dan presiden UMNO, Tun Dr Mahathir Mohammad meluangkan masa menziarahi Datuk Dr Haron Din Al-Hafiz di Institut Jantung Negara (IIJN) pada Sabtu bagi bertanya khabar dan melihat sendiri tahap kesihatan Timbalan Mursyidul Am PAS itu.
Dr Mahathir dimaklumkan keadaan Haron semakin stabil namun perlu terus menjalani rawatan dan berehat di hospital IJN buat masa ini.
Dalam lawatan itu, Dr Mahathir dilihat begitu mesra sekali dengan Haron dan keluarganya sekaligus membutikan sikap profesional dan perhubungan baik yang terjalin di antara kedua-dua pemimpin terbilang ini.
Haron kini sedang menerima rawatan di Unit Rawatan Komprehensif (CCU) IJN dan dimasukkan ke wad tersebut sejak petang Khamis lalu.
Dr Mahathir dan Haron satu ketika dulu pernah digembar-gemburkan hangat dalam perbezaan pendapat apabila media melaporkan matan perdana menteri itu menolak perubatan Islam sedangkan beliau sebenarnya tidak senang hati melihat pihak tertentu yang menipu dengan memperalatkan ayat suci Al-Quran.
Bagaimanapun Dr Mahathir dan Haron sependapat mempertahankan kalimah Allah agar digunakan secara eksklusif  oleh umat Islam di samping Allahyarham Datuk Harun Taib, Ketua Dewan Ulama PAS yang baru sahaja  kembali ke rahmatullah tengah malam Jumaat

No comments:

Post a Comment