Terima Kasih kerana Follow GT-Puteri , anda semua adalah yang terbaik !

Friday 27 December 2013

Letih tengok gelagat macam YB ini....

fuziah4
Kalau cakap lebih kurang nanti tentu Ahli Parlimen PKR Kuantan Fuziah Salleh tidak begitu senang.Cuba baca kenyataan yang disiar di akhbar Sinar Harian Khamis 26 Disember.Kita akan tertanya apakah secetek itu mentalitinya.
Ini berkaitan kisah Presiden Emiriah Arab Bersatu (UAE) Sheikh Khalifa bin Zayed Al Nahyan hulur sumbangan US$10 juta bagi membantu mangsa banjir yang melanda beberapa kawasan di Malaysia baru-baru ini.
Apapun adalah tidak mengejutkan mengapa tiba-tiba Fuziah 'sungguh berminat' pada sumbangan itu.
Harap-harap tidaklah terselit nawaitu nak tumpang semangkuk tunjuk kepada orang kawasan di Kuantan jika dapat sama sumbangan itu nanti...beliaulah yang memperjuangkannya.
Entah lah...namun kenyataan itu jelas mengambarkan bagaimana puak pembangkang tidak boleh lari dari tabiat hendak mencetuskan prejudis pada apa jua yang beri markah kepada kerajaan.
Sebelum membuat kenyataan itu Fauziah sepatutnya merenung jauh kenapa agaknya Sheikh Khalifa bin Zayed Al Nahyan tersentuh hendak menghulurkan bantuan sebanyak itu kepada mangsa banjir di Malaysia khususnya di negeri Pahang.
Apakah ini mungkin kerana baginda ada hubungan peribadi yang erat dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan isterinya Datin Seri Rosmah Mansor.
Bukankah puak pembangkang yang selama ini mengutuk sakan bila Rosmah menghadiri sidang di Qatar dan kemudiannya membuat kunjungan peribadi keatas kerabat diraja UAE di Dubai.Itu bukanlah kunjungan pertama.
Antara yang dipersoalkan ialah pengunaan jet eksekutif kerajaan.
Hubungan peribadi yang erat antara para pemimpin dan para isteri mereka secara langsung dan tidak langsung terbukti memberi manafaat yang adakalanya di luar dugaan.
Bukankah Najib sendiri pernah menceritakan bagaimana hubungan erat antara isterinya dengan isteri bekas Presiden Hosni Mubarak telah merungkai kerumitan membantu usaha memindahkan pelajar Malaysia keluar dari Mesir sewaktu negara itu sedang bergolak.

Hasil dari hubungan yang erat itu juga mereka diberi kemudahan istimewa yakni tidak perlu visa semasa transit di Jeddah dalam operasi besar-besaran itu.

Fauziah mungkin malu sendiri merengek dalam kenyataanya jika dikenang balik cemuhan yang dibuat oleh pembangkang terhadap isteri Perdana Menteri.
Ibarat kata...bab nak mengata orang sudah tidak tengok kiri kanan...bila dengar orang dapat dia dulu ke depan nak tunjuk juara.
Lagi pun kalau Fauziah baca betul-betul berita kenyataan yang dibuat oleh Kedutaan UAE kepada Bernama mengenai sumbangan itu ia sudah jelas tertera kepada siapa sumbangan Presiden UAE itu hendak ditujukan.Bukankah Kuantan turut disebut.
Jadi kenapa harus persoal dan mendesak Perdana Menteri agihkan sumbangan itu secara adil.
Prejudis yang cuba Fauziah tonjolkan agak keterlaluan.
Cukuplah setakat memekak tentang bab Lynas.
Selepas buat bising seolah penduduk Kuantan berdepan dengan ancaman bahaya radiasi dari kilang itu...kini bab banjir pula.
Sebelum itu Fuziah nak tunjuk garang dalam Parlimen macamlah bantuan lambat turun ke kawasan banjir di Kuantan.
Malah beliau desak isytihar darurat di beberapa kawasan banjir di Pahang.
Inilah kelakuan kalut YB pembangkang seolah inilah pertama kali negara ini timpa musibah banjir dan kerajaan hanya goyang kaki.
Jangan nanti ada yang kata beliau pakar memekak nampak macam nak tunjuk dirinya seorang sajalah YB yang buat kerja dan prihatin pada mangsa banjir.
Hairan juga Fuziah tidak pula kedengaran merengek batang hidung bosnya,Ketua Umum PKR tidak nampak pun bersama mangsa banjir waktu itu....kerana sedang bercuti nun jauh di Amerika.

No comments:

Post a Comment