Terima Kasih kerana Follow GT-Puteri , anda semua adalah yang terbaik !

Wednesday 28 December 2011

31 Dis 2011, Malaysian Book Of Record by Adam Adli. Congratulation boy..


Sekumpulan mahasiswa akan mengadakan perhimpunan menuntut Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) menggugurkan tuduhan terhadap penuntutnya Adam Adli Abdul Halim kerana menurunkan bendera Datuk Seri Najib Razak.

Pengerusi Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) Ahmad Syukri Ab Razab berkata, mereka akan berkampung selama 16 jam di hadapan UPSI bermula 9 malam pada 31 Disember sehingga jam 1 petang keesokan harinya.

"Malam itu kita namakan sebagai 'Malam Talkin untuk AUKU' (Akta Universiti dan Kolej Universiti. Tindakan kita duduk (di situ) sebagai simbolik.

"Akan ada juga ucapan daripada pimpinan pelajar termasuk Adam sendiri," kata Ahmad Syukri (kiri).

Ketika dihubungi Malaysiakini hari ini, Ahmad Syukri berkata, sepanjang tempoh tersebut pihaknya merancang beberapa aktiviti, antaranya meletakkan bunga di hadapan pintu masuk UPSI.

Pada 23 Disember lalu, Adam Adli menerima surat panggilan ke jawatankuasa disiplin UPSI dan berdepan dua pertuduhan, iaitu mencemarkan nama universiti serta memberi ancaman kepada ketenteraman awam.

Komen GTP
Mahasiswa jenis apa Adam Adli ni? Sudah terang lagi bersuluh. Menegakkan benang yang basah lah pulakkkkkk.. 

Dah terbukti engkau mencemar nama universiti pendidikan terunggul di Malaysia. Ni lah pepatah jambu yang di gunakan oleh Anwar Gay Brahim Boy iaitu 'kalau tak di pecahkan ruyung, manakan dapat sagunya.'

Anwar Gay Brahim Boy bakal sambung Phd. di University of Sungai Buluh sesi Januari 2012 nih.. Sementara akan sambung belajar, amanah baru di pegang oleh Adam Adli, jejaka jambu Malaya terhebat.

Tak sangka nak buat Malaysian Book Of Record tahun baru ni yerrr?? Bermula tahun baru sudah bikin onar. Apa punya orang.. busuk punya orang.. hati longkang!!!

GTP memang benci mahasiswa akal keldai macam Adam Adli!!!

GTP juga akan sentiasa menyokong tindakan UPSI dalam menangani isu Adam Adli ini. UPSI, institusi bermaruah sejak dahulu. Sudah melahirkan beribu cendikiawan, tenaga pendidik dan cerdik pandai dalam masa yang sama berfungsi melahirkan tenaga muda sebagai pembangunan modal insan yang hebat.

Isu hari ini, tidak salah UPSI dalam menghukum Adam Adli. Sudah tentulah UPSI layak menghukum Adam Adli. Sekiranya 1 UPSI boleh menjadikan berjuta rakyat Malaysia bijak pandai, tak kan lah UPSI bodoh tidak menghukum Adam Adli yang berhati longkang nih.

Renung-renungkanlah.. apalah layaknya SMM dan Adam Adli dalam memperjuangkan isu AUKU nih..

GTP juga rasa terpanggil, kan mahasiswa sudah di beri kebebasan di dalam berpolitik, apa tidak cukup hebat lagi ke idea menteri kita yang di dalam rangka mewujudkan Parlimen Belia sedikit masa lalu. Cuma tunggu masa saja ia berlaku.

SMM dan Adam Adli sedang membuat segmen mahasiswa bodoh dan bingai!! Itulah yang paling layak dalam cita-cita nak buat Malaysian Book Of Record. Tahniah!!!

No comments:

Post a Comment