Terima Kasih kerana Follow GT-Puteri , anda semua adalah yang terbaik !

Friday, 30 September 2011

Anwar Ibrahim???


AIDCNews – 30/09/11 – Isnin ini, mahkamah mendengar permohonan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor untuk mengenepikan sapina yang mengarahkan mereka memberi keterangan menjadi saksi pembelaan bagi pihak Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Kira-kira 13 tahun tahun, ketika Anwar dihadapkan ke mahkamah kes melindungi kegiatan seksnya, Anwar, bekas Timbalan Perdana Menteri itu melakukan perkara yang sama iaitu mensapina, Perdana Menteri ketika itu, Tun Dr Mahathir Mohamad.
Anwar mendakwa berlakunya konspirasi peringkat tertinggi untuk menjatuhnya dengan mengenakan pendakwaan tersebut.
Namun, Tun Dr. Mahathir menafikan dakwaan konspirasi itu dan memfailkan permohonan mengenepikan sapina dan permohonan bekas Perdana Menteri itu dibenarkan mahkamah.
Kini, Anwar menafikan tujuan memanggil Najib dan Rosmah untuk membuktikan ‘konspirasi’, sebaliknya sekadar untuk mendapatkan maklumat tambahan berkenaan pertemuan pengadu, Mohd saiful Bukhari Azlan dengan kedua-dua tokoh itu yang didakwa berlaku sebelum kejadian Ketua Umum melakukan seks luar tabie dengan pengadu.
YB Datuk Zulkifli Noordin, bekas peguam bela kes liwat I Anwar melihat tindakan Ketua Umum PKR itu mensapina Najib dan Rosmah sebagai kerja gila.
“Pada saya, ini hanya cubaan untuk mempolitikkan kes liwat dia, selain, mungkin cuba (untuk) nmemalukan YAB PM dan isteri.”, katanya.
Katanya adalah satu tindakan yang bodoh jika OKT (Orang Kena Tuduh) yakni Anwar memanggil seorang saksi yang bukan sahaja tidak akan menyokong pembelaannya, malah akan memberi keterangan menentangnya.
“Melainkan dia, yakni Anwar mempunyai niat lain!”, katanya.
Menurutnya, jika Anwar mahu menang dalam kes ini, Ketua Umum PKR itu perlu menjawab dua perkara utama iaitu, beliau perlu mengemukakan alibi iaitu individu-individu yang membuktikan beliau tidak ada di tempat kejadian pada tarikh, masa dan tempat beliau didakwa.
Aspek kedua yang perlu dijawab adalah, bagaimana air mani miliknya, yang dibuktikan sebagai air mani ‘lelaki Y’ boleh berada di dalam lubang dubur pengadu.
Dua aspek penting yang perlu dijawab Anwar adalah siapa alibinya dan macam mana air maninya boleh berada di dalam dubur pengadu.
“Oleh itu, apa tujuan dipanggil PM dan Rosmah? Tentu ada niat lain bukan!
“Atau Anwar nak kata PM dan Rosmah yang sumbat air mani miliknya ke dalam dubur Saiful ?
“Persoalan besarnya adalah, di mana PM dan Rosmah dapat air mani Anwar itu ? Dia poskan kepada PM ke? Atau Wan Azizah yang beri sampel kepada Rosmah?
“Gila bukan? Jadi itu juga pun tidak menasabah? Jadi apa tujuan Anwar panggil PM dan Rosmah sebagai saksi pembelaannya?”, katanya.

Watch out : Answered by Dato' Seri Mohd Najib Tun Razak

A Collection Of Q&As From The 'Mari Berjumpa, Mari Berhubung' Sessions


Time has indeed flown and without me realizing it, seven Mari Berjumpa, Mari Berhubung gatherings have been organised all over the country with my online friends. In each of these gatherings, I look forward to the Q&A sessions between my online guests and me.

Here is a collection of some of the Questions put to me, and my answers. You may find some of these videos relevant to you.

Oil price and subsidies in Malaysia

Transmission of Government’s messages and policies to the Rakyat

Price increase phenomenon

My involvement in the media social network

Reference : Dato' Seri Mohd Najib Tun Razak, Prime Minister of Malaysia

We proud of you boss!!!!


Mari mendoakan kesihatan Yusrina Eyna

Assalamualaikum dan salam sejahtera,


Kepada sahabat dan taulan tidak mengira parti. Mari lah kita sama-sama melupakan perselisihan parti masing-masing. Rakyat Malaysia masih kaya dengan sifat kasih sayang dan simpati yang tinggi.

Kami bermohan kepada anda semua agar mendoakan kesejahteraan Saudari Yusrina Eyna (gambar) yang kini di rawat di hospital HKL di wad 'nurosurgeri' insst kajisaraf Hospital Tunku Abd Rahman.

Kepada sesiapa mengenali dan yang tidak mengenali Yusrina Eyna di harap dapat mendoakan agar YE kembali sembuh dan melakukan aktiviti seperti biasa.

Terapkan lah nilai-nilai murni dalam kehidupan agar persaudaraan yang di utamakan ini akan mensejahterakan kehidupan rakan-rakan yang memerlukan bantuan.

Terima kasih kepada Tepak Bersulam kerana berkongsi maklumat ini.

GTP Prihatin



Thursday, 29 September 2011

Macam bagus jer 'BABI' nih..

Macam bagus jer Brother Anwar bin Ibrahim 'BABI' ni...

Masa jadi Menteri dulu macam ni ker dia??? Bila 'BABI' dah terjerut.. semua orang akan jadi luncai terjun dengan labunya.. 

Barisan Nasional teruskan usaha memajukan negara.. peduli kan lah PAKATAN HARAM yang dah nak terkubur nih..

p/s : sekali lagi GTP bukan kata BABI yang binatang haram tu. GTP maksudkan BABI tu ialah Brother Anwar bin Ibrahim. Jangan salah faham.. :)

Hmmmmm.. 'ada musang berbulu BABI' dalam Kementerian..


Pandai betul Brother Anwar bin Ibrahim (BABI) meresapkan auranya ke dalam intitusi Kementerian.

Bila fikir-fikir balik betul juga mana PAKATAN HARAM ni boleh tahu jumlah yang tepat bil PM Mohd Najib sedang bercuti mahupun ketika urusan kerjadi negara luar. Kalau tidak adanya MUSANG BERBULU 'BABI'

Musang ini sememangnya 'pengkhianat negara' kerana memberi ruang pembangkang memanipulasikan keadaan. Kita tidak mahu negara hancur dengan adanya orang seperti ini!!!

p/s : GTP bukan maksudkan binatang yang haram tu lah.. GTP maksudkan Brother Anwar bin Ibrahim.

Wednesday, 28 September 2011

LGE mengfitnah negara dari kaca mata asing.. betul-betul kurang ajar


Sedutan temu ramah Guan Eng burukkan negara di Singapura

SOALAN: Artikel The Economist sepenuhnya menulis perkara positif mengenai Pulau Pinang. Adakah terdapat apa-apa laporan yang negatif ke atas Pulau Pinang?
Saya merujuk laporan NST bahawa Kerajaan Pulau Pinang perlu bersih mengenai rangka tindakan pembangunan perindustrian di negeri ini dan tidak memberikan pelbagai alasan mengapa ia ditangguhkan.
Business Times pula melaporkan perkhidmatan asas seperti kereta api tidak berfungsi dan sebagainya. Adakah ini kerana beberapa media Malaysia dianggap ada tujuan politik atau sesetengah kritikan itu ada kebenarannya?
GUAN ENG: Semua akhbar-akhbar di Malaysia dikawal oleh kerajaan. Tidak bermakna bahawa kita menolak kritikan yang dibuat terhadap kerajaan negeri. Tetapi jika itu yang terbaik mereka boleh lakukan, maka ia menunjukkan kerajaan negeri yang mentadbir kerajaan dengan efisien.
Mengenai pelan induk perindustrian, Pulau Pinang telah mengumumkannya tetapi kerajaan Pusat mendesak bahawa kita perlu bekerjasama dalam Greater Penang Masterplan.
Oleh itu, kita telah bersetuju untuk bekerjasama dengan kerajaan Persekutuan selepas musim cuti umat Islam. Sekarang kita dipersalahkan oleh media kerajaan kerana melakukan perkara-perkara yang kerajaan minta kita untuk lakukan.
Dari segi keadaan perkhidmatan asas di Pulau Pinang, saya ingin menjemput anda untuk datang ke Pulau Pinang.
Pulau Pinang adalah jelas lebih bersih bukan sahaja dari segi mentadbir kerajaan yang jujur tetapi juga bersih dari segi fizikal.
Juga lebih selamat dan tidak perlu bimbang tentang keselamatan di Pulau Pinang. Pulau Pinang berada di tempat pertama tahun lalu dari segi mengatasi jenayah iaitu sebanyak 27 peratus.
Bagi tempoh enam bulan pertama juga jenayah dikurangkan sebanyak 25 peratus. Tetapi di Johor, seseorang warga Singapura boleh diculik. Anda tidak akan alaminya jika datang ke Pulau Pinang.-27/9/2011 -Utusan

Nik Aziz, Kenapa baru sekarang??


“Kenapa baru sekarang? Kenapa setelah berpuluh-puluh tahun terajui Kelantan tapi sekarang baru nak masukkan enakmen hudud dalam perundangannya sedangkan isu berkaitan hudud ini telah lama menjadi perjuangan mereka sehinggakan sudah jadi kiasan ‘tak ada hudud bukan Islam’, betulkah?”

“Adakah selama ini Pas tidak melaksanakan hukum hudud kerana menerima pendirian BN apatah lagi BN sentiasa menjalankan tuntutan yang wajib bagi sebuah kerajaan Islam iaitu memastikan semua kebajikan rakyatnya terjamin, menjaga kemurnian Islam dan mengembangkan syiarnya selain memakmurkan rakyat tanpa mengira bangsa, etnik dan warna kulit.”

“Nik Aziz cakap tentang hudud kerana mereka cari peluang, kononnya bergaduh dengan Karpal Singh dan Guan Eng tetapi itu semua dirancang kerana bermotifkan politik murahan.

Sumber : UMNO Online

Tuesday, 27 September 2011

7 Wasiat Raja-Raja Melayu





Kalau Anwar Ibrahim berani cabarlah Perdana Menteri

Pembangkang kata pemerintah takut nak laksanakan hudud. Tetapi pembangkang tak kan tak faham sekiranya hukum hudud di laksanakan, siapa paling ramai akan di hukum.

Pembangkang, bertaubatlah..

Saturday, 24 September 2011

Dato' Eskay belum selesai..

Ada yang mau lagi menyalahkan Barisan Nasional??

Beginilah, GTP tidak akan berkompromi kepada kesalahan orang lain.

Baca selanjutnya di sini 

ISLAM tidak ke mana jika di salah guna, Nik Aziz kena ingat tu..

Saya tertarik dengan penjelasan Nik Aziz kenapa selepas 30 tahun mengguna “perjuangan untuk Negara Islam ala Pas” untuk mendapat sokongan orang Melayu, sekarang Pas menggugurkan Negara Islam dan hukum Hudud. Kononnya Nik Aziz berpandukan Al-Quran dan Hadith.
Apakah Nik Aziz baru saja baca Surah Al-Baqarah dan sedar yang Negara Islam Pas menimbul salah faham dan menakutkan pihak tertentu?
Jikalau kerana kesedaran ini akan menakutkan pihak tertentu (orang bukan Islam – Karpal Singh) maka Pas menggugur Negara Islam Pas, maka benarlah yang pengguguran ini bertujuan untuk menghapuskan ketakutan mereka ini, supaya mereka akan sokong Pas dalam pilihanraya, dan bukan kerana agama membenarkan atau tidak.
Kerana UMNO tidak menyokong Negara Islam Pas dan hukum Hudud Pas, Nik Aziz tidak terima UMNO.
Tetapi bila DAP dan Karpal Singh tidak bersetuju dengan pendirian Pas, Nik Aziz semak semula Surah Al-Baqarah dan tiba-tiba selepas 30 tahun, mendapati bahawa Negara Islam dan hukum Hudud boleh dibelakangkan dan diganti dengan Negara kebaijikan Pas.
Demikianlah Nik Aziz lebih bersedia akur kepada pendapat DAP dan Karpal kerana ingin mendapat undi bukan Islam. Penyokong Pas akan turut di mana sahaja pemimpin Pas bawa mereka. Gugur Islam pun mereka akan undi Pas.
Untuk perpaduan Melayu dan Islam Nik Aziz tidak sanggup berganjak walau sedikit pun. Biarlah orang Melayu Islam berpecah dan hancur kononnya kerana bagi Nik Aziz perjuangan Pas untuk Negara Islam dan hukum Hudud tidak boleh dibelakangkan atau digugur.
Jika ada usaha untuk merapatkan hubungan dan kerjasama politik antara Pas dengan UMNO, Nik Aziz dengan tegas menolak kerana UMNO tidak Islam.
Tetapi kita sekarang dapat lihat bagaimana mudahnya Pas dan Nik Aziz menolak Negara Islam Pas dan hukum Hudud Pas kerana ingin bersekongkol dengan DAP untuk mendapat undi bukan Islam.
Wahai orang Melayu yang semuanya beragama Islam. Bukalah mata kamu dan lihatlah bagaimana Pas mempermainkan Islam.
Bukan Surah Al-Baqarah yang mendorong Pas menggugurkan Negara Islamnya. Nik Aziz sendiri berkata yang mendorong Pas ialah ketakutan orang bukan Islam kepada Negara Islam.
Untuk kemenangan pilihanraya ketakutan orang bukan Islam mesti dihilangkan dengan menggugurkan perjuangan Islam Pas.

Tun Dr Mahathir (chedet.co.cc)

Friday, 23 September 2011

Barisan Nasional mampu menang majoriti besar



Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata kerajaan tidak tahu bagaimana hendak menipu rakyat apatah lagi menyeleweng fakta sejarah sepertimana yang dilakukan pembangkang.
Beliau berkata perjuangan kerajaan Barisan Nasional (BN) adalah berada pada landasan yang benar dan jelas serta sentiasa menunaikan janji dan tanggungjawab untuk kesejahteraan rakyat serta negara.
Kata beliau lagi apa yang dilaungkan oleh pembangkang, antaranya janji semasa pilihan raya umum 2008 yang tidak ditunaikan sehingga sekarang, hanya untuk kepentingan dan agenda politik mereka semata-mata.
“Perjuangan kita (BN) ialah untuk menentukan negara kita semakin maju dan rakyat semakin makmur. Dari dulu lagi kita memperjuangkan perkara ini…bukan perkara baru.
“Kita ada agenda yang amat jelas…pihak lain (pembangkang) tidak ada sesuatu yang boleh kita pegang, kepada cakap-cakap dan janjinya,” katanya pada majlis Ramah Mesra Aidilfitri bersama kira-kira 300 anggota Persatuan Bekas Anggota Jabatan Kemajuan Masyarakat (PBAKM) di kediaman rasmi Perdana Menteri di Seri Perdana di sini, hari ini.
Turut hadir, Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Mohd Ali Rustam yang juga Penasihat PBAKM.
Najib berkata kesejahteraan dan kebahagiaan rakyat telah lama diperjuangkan kerajaan BN, namun ada pihak yang mengambil kesempatan untuk memutar-belitkan fakta.
“Apa yang penting, kita bekerja kuat memberi penjelasan sehingga ke peringkat akar umbi. Kita mesti membetulkan fitnah yang ditabur atau fakta yang diseleweng.
“Selain menjelaskan perkara ini (fitnah dan fakta yang diseleweng), kita juga perlu jelaskan UMNO dan BN sebagai parti yang mendahului kelok pembaharuan. Jangan mereka (rakyat) anggap (UMNO dan BN) sebagai parti lama, parti yang tiada idea baru…tiada kesegaran dalam perjuangan,” katanya.
Najib, yang juga Penaung PBAKM, berkata sekiranya pembangkang diberi kuasa memerintah Malaysia, ia boleh membawa sejarah hitam kepada negara ini.
“Nauzubillah, kalau dia (pembangkang) dapat kuasa, saya fikir dia nak rombak segala-galanya apa yang kita pertahankan, kita warisi. Nak tafsir sejarah (ikut mereka), nak tukar bendera…banyak lagi perkara karut yang mereka akan buat,” katanya.
Perdana Menteri turut menyatakan penghargaan di atas komitmen yang ditunjukkan oleh bekas anggota PBAKM selama ini, dan meminta mereka terus membantu kerajaan menyedarkan rakyat bahawa UMNO dan BN adalah parti yang sentiasa memperjuangkan rakyat.
Najib berkata penganjuran majlis hari ini di kediamannya di Seri Perdana juga adalah signifikan bagi anggota PBAKM untuk bersama membantu kerajaan mempertahankan Pusat Pentadbiran Kerajaan di Putrajaya.
Beliau berkata rakyat perlu sedar bahawa Putrajaya adalah maruah negara yang tidak boleh digadai kepada golongan yang hanya melihat kepada agenda politik semata-mata.
“Ini bukan rumah saya…ini rumah Perdana Menteri UMNO dan BN. Kita mesti pertahankan Putrajaya kerana untung nasib kita dan anak-cucu bergantung kepada UMNO dan BN…pihak yang lain (pembangkang) tidak boleh harap.
“Barisan Nasional sebagai pemegang tampuk pemerintahan negara kita…kita yang bangunkan Putrajaya. Tak kan kita nak biarkan kepada orang lain. Ini maruah kita…kita tidak sanggup terhina dan dihina oleh sesiapa,” katanya.

Thursday, 22 September 2011

Malaysian Insider, has falsely claimed

Bangladeshi Issues Part 1, 'Fuziah Salleh, Naib Presiden KeAdilan dengan onarnya' please click this link
Bangladeshi Issues Part 2, 'Fuziah Salleh dan PAKATAN HARAM perlu baca ini!!!!!' and click this 
Bangladeshi Issue Part 3, 2.7 lakh Bangladeshi workers enlisted in KL and click this without argument
Sat, Sep 17th, 2011 5:33 pm BdST
Sheikh Shahariar Zaman 


Dhaka, Sept 17 - about 270,000 illegal Bangladeshi workers have been registered with the Bangladeshi embassy in Kuala Lumpur to get their status right.

Bangladesh high commissioner to Kuala Lumpur AKM Atiqur Rahman told the bdnews24.com on Saturday that the mission officials enlisted them in August as the illegal workers were expecting amnesty from the Malaysian government.

Currently about half a million Bangladeshi workers that include the illegal ones live in Malaysia.

"The Malaysian government will start the amnesty process from next month (October) and they can again work here legally," he said.

The enlistment process began on August 1 and continued till Aug 31 while only 2,000 workers chose to return home.

"They can go back home without facing any fines or imprisonment," the high commissioner said.

Those who will stay will have to submit their passports with the Malaysian government with the appointment letter from their employers to obtain permission to work legally, Atiq said.

Some 23,000 do not have any employers and they would be assigned in different government projects in Malaysia, he said.

CONFUSION OVER CITIZENSHIP

When asked about a media report that the Malaysian government was giving citizenship to Bangladeshis to retain power, the high commissioner said, "I don't have any knowledge about the report."

"I didn't read the report. An hour ago I was told about the report," he said.

When asked how many Bangladeshis got Malaysian citizenship, he said, "I have been working here since 2009 and during this period 10 to 12 Bangladeshis got citizenship."

He said the election date of Malaysia is yet to be decided but it would probably be held next year.

"The citizenship issue is a continuous process and those who are living in Malaysia for long can apply for that," he said.

Citizenship is granted to only professionals and big businessmen, and it is not open to workers, he added.

The Malaysia Chronicle, a newspaper, in a report on Saturday alleged that Malaysian prime minister Najib Razak was giving citizenships to foreigners in order 'to retain political power'.

It also said that the official website of a unit in the Bangladesh prime minister's office had confirmed that Bangladesh workers in Malaysia were asked to vote for Najib's BN coalition.

Another news portal, Malaysian Insider, has falsely claimed that 'Bangladesh NGO Bureau' made such appeals to Bangladesh workers.

But no such appeal was found.

Reference : bdnews24.com

Sudah lah Teresa Kok.. Tak payah lah berkokok lagi..



Isu pasal Si Maharam ni masih lagi hangat diperkatakan rupanya. Ingatkan dah lama padam dah cerita tu. Rupanya, masih ada lagi pemimpin Pembangkang yang tak puas hati ye.

Diorang yang sibuk - sibuk menghangatkan cerita tu walaupun Si Manaharam tu dah mintak maaf sebelum ini. Jadi kenapa diorang nak tuduh BN pulak yang kasi panas?

Kat Si Terasa Kok ni, BN khususnya UMNO tidak seharusnya terus memainkan isu tersebut untuk kepentingan Politik mereka dengan 'menyerang' Manaharam.
“Sepatutnya, mereka (pemimpin-pemimpin BN) menumpukan lebih perhatian kepada isu yang jauh lebih penting, iaitu berkenaan penggubalan dua undang-undang baru yang dikatakan akan menggantikan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA),” katanya.
Kenyataan tersebut dipetik dari akhbar Roket Daily, lidah rasmi parti DAPigs baru - baru ini. Benda dah senyap, dia pulak yang ungkit balik kenapa?

Dah senyap, sudah la. Tak payah la buat komen lagi. Tak ke bodoh namanya tu? Benda orang tak suruh buat yang dia buatnya.

Kata Si Terasa Kok ni lagi, pandangan yang diluahkan oleh Si Manaharam tu adalah pandangan peribadi. Bukan pendirian DAPigs ataupun Pakatan Pembangkang.
“Kita tidak pernah mempersoalkan kedudukan Jalur Gemilang sebagai sebagai bendera kebangsaan, jauh lagi dari berhasrat untuk mengubahnya. Ia bukan isu Pakatan,” katanya dipetik oleh organ DAP, Roketkini.
Inilah masalahnya bila dia sekadar baca 'Kulit Buku' je. Dia tak tau ke yang dalam komen Si Manaharam tu dengan jelas menyatakan puak Pakatan akan memastikan perkara tu berlaku.

Bermakna, KALAU Pakatan Pembangkang berjaya menawan Putrajaya, mereka akan laksanakan tindakan menukar bendera Jalur Gemilang.

Jadi, untuk apa lagi Si Terasa Kok ni masih nak menafikan perkara tersebut? Nampak sangat yang dia sengaja nak menegakkan benang yang basah sebenarnya.

Apa, dia ingat rakyat Malaysia ni bodoh sangat ke sampai benda macam tu pun diorang boleh terlepas pandang. Orang Malaysia ni tak bodoh la macam puak - puak DAPigs tu. Yang diorang tau menipu rakyat je. Bukan tau buat kerja pun!!!

Pakatan Pembangkang Tak Layak Berkerajaan – Ramlah Adam


Pakatan pembangkang PKR-Dap-Pas yang berangan-angan mahu membentuk kerajaan menggantikan Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum ke-13 akan datang langsung tidak layak untuk menjadi pemimpin dan menerajui sebuah negara berbilang bangsa seperti Malaysia.
Ahli Akademik, Profesor Datuk Dr Ramlah Adam melihat, banyak tindakan yang dilaksanakan oleh pakatan ini menyumbang kepada agenda yang boleh menimblkan kekacauan dan tidak membawa kesejahteraan kepada masayarakat.
“Jika kita lihat langkah pembangkang sejak akhir-akhir ini didapati bahawa fahaman politik mereka menidakkan perkara-perkara atau hal-hal yang telah termaktub dalam Perlembagaan dengan cuba membangkitkan falsafah yang berbeza atau seakan mahu mewujudkan satu order baru,” katanya.
Jelas beliau, apabila pembangkang menyuarakan berkaitan kesahihan fakta sejarah dan perjuangan UMNO dengan cuba membangkitkan komunis sebagai hero dan kemudiannya agama Islam dijadikan bahan politik dan pertikaian seterusnya ditambah lagi dengan cadangan mahu menukar bendera Jalur Gemilang apabila membentuk kerajaan adalah usaha negatif yang tidak melihat kedaulatan negara ini sendiri.
“Malaysia mempunyai Perlembagaan yang memelihara keharmonian rakyat keseluruhan dan bukan hanya yang beragama Islam atau orang Melayu semata-mata apatah lagi kerajaan BN yang dahulu Perikatan menyusun semula masyarakat berdasarkan kepentingan bersama.
“Tahun 1969, Dasar Ekonomi Baru (DEB) yang digubal untuk memastikan taraf hidup rakyat sama rata kerana ada polarisasi kaum ketinggalan yang kebetulannya adalah orang Melayu tetapi dalam masa yang sama bangsa Cina, India dan kaum-kaum lain tidak dipinggirkan,” katanya.
Beliau yang juga Dekan Fakulti Sains Pentadbiran dan Pengajaran Polisi Universiti Teknologi Mara (UiTM) menegaskan lagi berdasarkan rekod semasa, pakatan pembangkang yang diberi peluang oleh rakyat berkerajaan di Pulau Pinang, Kedah, Kelantan dan Selangor telah mengecewakan pengundi.
“Sepatutnya, kalau benar mereka mahu menggantikan BN sebagai kerajaan maka mereka perlu melakukan perkara-perkara yang lebih baik daripada apa yang BN laksanakan tetapi kita tengok sendiri bagaimana keadaan Kelantan yang sudah 20 tahun di tangan Pas, adakah keadaannya lebih maju dari negeri-negeri lain di Malaysia?
“Begitu juga dengan Kedah dan Pulau Pinang yang menunjukkan bagaimana wujudnya perkauman yang hebat sementara di Selangor pelbagai isu besar timbul hanya kerana kepincangan dalam urustadbir negeri tersebut. Ini baru empat negeri dan bagaimana pula kalau diberi mandat mentadbit negara?”
Tegasnya lagi, rakyat sewajarnya bersatu apabila isu berkaitan kedaulatan dan Perlembagaan negara dijadikan bahan politik khususnya apabila menyentuh isu-isu sensitif yang terkandung di dalamnya.
“Kita kena faham apa yang terkandung dalam undang-undang negara kita dan hanya kerana dipelopori oleh golongan profesional baru maka mesti bersikap liberal hinggakan negara ini mahu ditukar kepada sebuah kerajaan republik?
“Lihatlah sendiri dalam dunia ini, negara manakah yang benar-benar boleh mengawal multi-races seperti Malaysia serta mengadakan peruntukan undang-undang sebagaimana yang dilaksanakan oleh kerajaan BN. Inilah sumbangan kerajaan kepada rakyat yang dinaungi oleh UMNO. Kita tidak boleh nafikan apa yang telah tersurat sebagaimana UMNO tercatat dalam sejarah perjuangan kemerdekaan.”
Selaras dengan itu, beliau menggesa semua rakyat agar meletakkan kepentingan bangsa dan agama ditampuk utama bagi memastikan kesejahteraan dan keamanan negara berkekalan. – MediaUMNO

Wednesday, 21 September 2011

Milo Suam guna sumber Wikileaks sebagai bahan fitnah.. dia patut tukar Milo Suam tu jadi Milo Basi..

Tertera blog PAKATAN HARAM memang kaki KENCING RAKYAT!! 
Terang lagi bersuluh tindakan PAKATAN HARAM ini tidak ubah seperti menarik benang dalam tepung. Tersalah tarik, muka menjadi 'sememeh' dan 'macam tepung goma da' 

Awal pagi Rabu yang 'blues' jer layan kedangkalan PAKATAN HARAM!!
Apa pun tak boleh!!

Tuesday, 20 September 2011

Tun Dr. M kata I.S.A tak kejam, yang kejam pembangkang


Mantan Perdana Menteri Malaysia
Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad Isnin menyatakan sokongan beliau terhadap penghapusan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) seperti yang diumum Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.
Beliau berkata langkah itu akan memberi lebih kebebasan kepada rakyat Malaysia.
Namun, Dr Mahathir menegaskan ISA yang diwarisi sejak zaman British sebenarnya tidaklah terlalu kejam kerana rakyat Malaysia masih bebas memberi pandangan dan pendapat mereka.
"Tidak semua mereka yang membuka mulut terus ditahan di bawah ISA, dan tanggapan bahawa Malaysia tidak bebas kerana ISA juga tidak tepat," katanya pada Majlis Ramah Mesra Aidilfitri anjuran KelabChedet.com di sini.
Bernama melaporkan, Dr Mahathir berkata tindakan menghapuskan ISA meletakkan Malaysia "pada tahap moral yang tinggi", malah boleh dianggap setahap lebih baik daripada negara maju seperti Amerika Syarikat dan Britain.
"Selepas penghapusan akta itu, kita boleh mulakan kempen untuk minta mereka lepaskan tahanan tanpa bicara, sebagai contoh, di kem tahanan Teluk Guantanamo.
"Masih ada yang ditahan sejak 10 tahun lepas dan tidak dibicarakan, ditahan hanya kerana mereka orang Islam," kata Dr Mahathir.
Beliau berkata Malaysia kini lebih liberal dengan penghapusan ISA dan berhak membuat tuntutan seumpama itu terhadap negara seperti Amerika dan Britain.
"Dulu mereka menegur Malaysia kononnya zalim, menahan tahanan tanpa perbicaraan, namun itu yang mereka lakukan sekarang ini.
"Mungkin mereka baru sedar dalam situasi tertentu, Malaysia terpaksa menahan orang tanpa perbicaraan, namun apa yang mereka lakukan di Teluk Guantanamo lebih kejam dengan meluluskan undang-undang yang membenarkan penyeksaan tahanan," katanya.
Bagaimanapun, Dr Mahathir khuatir puak pelampau dan perkauman di Malaysia akan mengambil kesempatan untuk membuat kenyataan yang akan merugikan negara apabila ISA dihapuskan.
Sementara itu, bekas perdana menteri itu berkata beliau menggunakan blog sebagai medium untuk berkomunikasi dengan orang ramai.
"Melalui blog saya mampu membuat teguran dan menyampaikan pandangan untuk dikongsi bersama," katanya.
Berpendapat teguran yang dibuat dalam blog beliau sebagai satu keperluan, Dr Mahathir berkata blog harus digunakan untuk menyampaikan sesuatu yang betul.